Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ska skaffa ny mobil går det att undvika att de tar en UC?

Min mobil är 2 år gammal och det är dags att byta då det inte går att köpa originalbatterier längre och den måste laddas varje dag. Köpte från NetOnNet 2013 och då tog de både Bisnode och UC och vill undvika att de tar UC då jag sparar till ett samlingslån för att få bort Supremecard, Klarna och Easyliving. Chattade med NetOnNet och de sade att de tog Uc som inte syntes men kan man lita på det? Chattade också med Comviq där jag har mitt abonnemang och de sa att de tog UC också om jag köper mobilen från dem. Så vad gör jag kan jag undvika UC om jag köper från någon annan än NetOnNet eller får jag acceptera att de tar UC oavsett?

Min mobil är 2 år gammal och det är dags att byta då det inte går att köpa originalbatterier längre och den måste laddas varje dag. Köpte från NetOnNet 2013 och då tog de både Bisnode och UC och vill undvika att de tar UC då jag sparar till ett samlingslån för att få bort Supremecard, Klarna och Easyliving. Chattade med NetOnNet och de sade att de tog Uc som inte syntes men kan man lita på det? Chattade också med Comviq där jag har mitt abonnemang och de sa att de tog UC också om jag köper mobilen från dem. Så vad gör jag kan jag undvika UC om jag köper från någon annan än NetOnNet eller får jag acceptera att de tar UC oavsett?
Ja vet att Telia o halebop tar sin upplysning på Sergel.
Tele 2 och globalnet tar UC

En vän till mig tog bredband i somras från glocalnet och de tog UC. Telefon från tele 2 i Augusti då tog de UC. Dom Kanske har svårt att bestämma sig ;)

Har nu varit i kontakt via mejl eller telefon med de företag som säljer den telefon jag vill ha och fått samma svar av alla de tar UC oavsett om beloppet är från 1 krona eller högre. Så jag beslutade mig för att spara ihop till en ny mobil istället för vad jag anser att de tar en onödig UC. Kör på med den gamla tills jag har sparat ihop till en ny. Har intalat mig att de får bli mitt nya tänk spara istället för att handla på kredit.

Om du har abonnemang hos Telenor tar dom inte kreditupplysning vid förlängning med ny hårdvara.

Jag har Comviq och kommer att fortsätta med det men tack för upplysningarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp