Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ska man invänta nya inkomstuppgifter??

Hej!

Inkomst 2018 (324000)
Underskott 38000:-
Inkomst 2019 (379000)
Underskott 46000:-
Månadslön 30350:- innan skatt
Gör det någon större skillnad på betyget?? Ska man vänta?? Tänkte ta ett samlingslån på 350000:-
Har idag 1,6 i UC risk och 2ff
en försvinner 1juni och den andra är från 1jan iår 2020
Har idag blanco/krediter på totalt 597'
1 kreditkort 17/25000:-
Och ett som är oanvänt 0/10000:-
Rest blanco
Hur ser mina chanser ut tro?

Senast ändrad:
Det är alltid svårt att förutspå hur nya inkomstuppgifter påverkar UC, då du med en högre inkomst jämförs med andra som har samma inkomst. Vid första anblick utgör ditt underskott för 2019 en större procentuell andel av din inkomst än för 2018, men det är marginellt.

Jag tror alltså att skillnaden blir minimal, men att du får en marginellt bättre UC. Om du får ner utnyttjandegraden under 30% på krediterna (eller rent av 0) är det betydligt säkrare att ditt betyg kommer att förbättras.

Hur gick det? sökte du något, och vad blev du erbjuden i så fall?

Har en djäkligt knepig situation med en godkänd deklaration, restskatt inbetald men noll i inkomst registrerad för senaste inkomståret 2019. Åren innan bodde jag utomlands. Så nu ligger jag på 0, kan inte ens betala på Klarna för en pocketbok och har mina betalningsanmärkningar kvar som finns i registret till året ut. Jag fick just nej på en lånenansökan via Sambla för att samla upp mina lån. Är ganska nere just nu men det blir väl bättre.

Har en djäkligt knepig situation med en godkänd deklaration, restskatt inbetald men noll i inkomst registrerad för senaste inkomståret 2019. Åren innan bodde jag utomlands. Så nu ligger jag på 0, kan inte ens betala på Klarna för en pocketbok och har mina betalningsanmärkningar kvar som finns i registret till året ut. Jag fick just nej på en lånenansökan via Sambla för att samla upp mina lån. Är ganska nere just nu men det blir väl bättre.

Har du 0 i taxerad inkomst och anmärkningar?

Jag har en taxerad inkomst på 928 00 kronor från 2019 samt en månadsinkomst på 80 000 kr/månad. Därav min frustration.

Nästan 20% högre taxerad inkomst gör kanske inte mycket för betyget men det ger det dig ett större förtroende hos bankerna kring din betalningsförmåga. Vid den här tidpunkten på året vill bankerna gärna se din inkomst för 2019 för att minimera sin risk.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp