Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ska man ha låneskydd?

Vet inte heller hur jag ska göra med mitt. Har ett lån på 360k på collector, tog försäkringen via låneförmedlaren, betalar 425 i månaden.. känns rätt saftigt..hur hade ni tänkt?
Oj, Det var en dyr försäkring! Båda dem jag har, har via låneförmedlare kostat 250 var om jag hade lagt till... säger som jag svarade @Gaston. Beror egentligen helt på ens egna situation, så ta ställning till det. Har du fast anställning, ett säker jobb eller skäl o tro att du inte sitter jättesäker där? vill du byta jobb rätt snart? Frisk annars, inte någon skäl o tro att du kan komma o sjukskriva dig(som det ser ut just nu iaf) snart? Osv.

Kolla villkoren av försäkringen, vill du ex. byta jobb o du blir arbetssökande o din inkomst ändras pga det, kommer ändå inte försäkringen hjälpa på nåt sätt. Osv.

Oj, Det var en dyr försäkring! Båda dem jag har, har via låneförmedlare kostat 250 var om jag hade lagt till... säger som jag svarade @Gaston. Beror egentligen helt på ens egna situation, så ta ställning till det. Har du fast anställning, ett säker jobb eller skäl o tro att du inte sitter jättesäker där? vill du byta jobb rätt snart? Frisk annars, inte någon skäl o tro att du kan komma o sjukskriva dig(som det ser ut just nu iaf) snart? Osv.

Kolla villkoren av försäkringen, vill du ex. byta jobb o du blir arbetssökande o din inkomst ändras pga det, kommer ändå inte försäkringen hjälpa på nåt sätt. Osv.
Vet tycker också det är väldigt dyrt.. ja asså har varit på samma arbetsplats i 16 år och inge funderingar på att byta. Frisk i övrigt. Ska kolla villkoren och bestämma mig efter det. Tack för svar :)

Antingen så tecknar man det på alla större lån eller så har man inte det på något lån alls tänker jag

Finns ingen idé att om man har 5 stora lån utan säkerhet att försäkra ett av dom men inte dom andra 4 tänker jag.

Jag har alltid vart noga med att inte betala dessa försäkringar då jag alltid vetat att om det går så långt så blir det utmätning oavsett (om inte alla lån är försäkrade)

Vet tycker också det är väldigt dyrt.. ja asså har varit på samma arbetsplats i 16 år och inge funderingar på att byta. Frisk i övrigt. Ska kolla villkoren och bestämma mig efter det. Tack för svar :)
Gör så! Sen är det ju en trygghet ändå såklart. Just du hade en rätt dyr låneskydd, var det via förmedlaren? Alt. se vad långivarens låneskydd annars kostar o du kanske t.om kan halvera den kostnaden

Har aldrig valt att ha det utan istället lägga pengarna på att amortera mer.
Som du säger så är det dyrt och man ska uppfylla vissa kriterier för att kunna dra nytta av försäkringen.
Sen kan man aldrig veta vad som händer i framtiden, men kämpat med lån i 15 år och hade jag tagit försäkring så hade massa pengar gått förlorade.

Har aldrig valt att ha det utan istället lägga pengarna på att amortera mer.
Som du säger så är det dyrt och man ska uppfylla vissa kriterier för att kunna dra nytta av försäkringen.
Sen kan man aldrig veta vad som händer i framtiden, men kämpat med lån i 15 år och hade jag tagit försäkring så hade massa pengar gått förlorade.
Så sant @Myra . Förlorade pengar, helre amortera mer då.

Om du ser tillbaka nu 15 år, hade du behövt den vid nåt tillfälle under denna tid?

Nej in
Så sant @Myra . Förlorade pengar, helre amortera mer då.

Om du ser tillbaka nu 15 år, hade du behövt den vid nåt tillfälle under denna tid?
Nej inte vid nåt tillfälle och inte min sambo heller. Credway filade sig en gång och hade lagt till försäkring utan att sambon aktivt valt det. Såg att det plötsligt började dras 250kr extra. De skyllde på nåt tekniskt fel och tog bort den.

Nej in

Nej inte vid nåt tillfälle och inte min sambo heller. Credway filade sig en gång och hade lagt till försäkring utan att sambon aktivt valt det. Såg att det plötsligt började dras 250kr extra. De skyllde på nåt tekniskt fel och tog bort den.
Dåså, bekräftar ju det du skrev tidigare.

Oj, man ska se upp! Teknisk fel, haha..

Väljer att ej lägga till något låneskydd efter diskussion och lite mer kunskap nu hur man kan tänka istället. Tack!

Gör så! Sen är det ju en trygghet ändå såklart. Just du hade en rätt dyr låneskydd, var det via förmedlaren? Alt. se vad långivarens låneskydd annars kostar o du kanske t.om kan halvera den kostnaden
Tack!! Kollade med collector nu och dom skulle bara ha 248 så nästan hälften.. så skickade direkt och sa upp den andra försäkringen.. att jag inte tänkt på det innan känner ändå att jag vill ha försäkring då jag endast har detta lånet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp