Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ska jag släppa alla lån och skulder till kronofogden?
hej ja det blev kanske lite konstigt inlägg men jag mailade kfm och frågade om förbehållsbeloppet.för tantilla frågade om man får behålla samma summa om man blir sjuk el blir hemma med sjukt barn,
jag har svarat att jag fått samma hela tiden och tjänat på va hemma med barnet.men sen tänkte jag att jag kan ju maila kfm bara för att se att jag gett korrekt svar.tänkte jag kanske har en "snäll"lönehandläggare.eller handläggare som inte rapporterar till kfm.
dessa tre kommer kfm försöka driva in genom utmätning.du kommer få hem papper om inkomstredovisning
dessa kan du fylla i även på deras hemsida istället för skicka in papper.
hur lång tid det tar från utslag till detta papper kommer hem kommer jag tyvärr inte ihåg riktigt.men kan ta 1 vecka.för mig gick det fort.men är ej hundra på det.
de andra skulderna som du har men som inte gått till utslag ännu kommer läggas till utmätningen sedan.så de inväntar inte alla skulderna man har utan vill starta så fort som möjligt.
ja igentligen händer inte mera.utan nästa steg om jag minns rätt nu är inkomstredovisningen.
hur går och känns det då?tungt förstår jag.
Tack!! Men de är olika handläggare på breven.. Ska jag ringa upp och prata med dom?? Är det nu dom kontaktar lönekontoret?? Och är det säkert att min chef inte blir informerad?? Jag dör om han får veta..
nej men varför skall du ringa dom?du behöver inte göra nått eller ringa dom om du bestämt dig för släppa allt du har.självklart skall du ju ringa om du har frågor osv självklart men jag ringde aldrig upp dom.
tror vi redan svarat dig på frågan om chefen får veta.
nej inte om du är anställd inom ett större företag.på litet företag där man har chefen som betalar lön och anställer folk m.m så ja då får han ju reda på det.
din lönehandläggare får reda på det när du skickat in papprena.det sägs att lönehandläggare och den som har skuld får papper samtidigt.MEN kfm har de flesta informationerna så om du inte skickar in papprena så drar kfm schablonbelopp som gör att de drar för mycket.det betyder att de måste på nått sätt kunna ta reda på var man jobbar utan att man skickar in papprena.
Jag kommer självklart skicka in papperna så fort jag får dom.. Ja Nina ni har svarat mig på den frågan tidigare men jag är så orolig.. Ber om ursäkt för detta.. En fråga till.. Jag fick papper på utslag idag, är det samma som betalningsföreläggande??
nej jag ber om ursäkt jag utryckte mig lite klumpigt faaktiskt.
nej utslag betyder att skulden är fasställd och du har nu fått anmärkning.
fasställd är svårt att förklara men ja att du har och det finns en skuld registrerad.
jag kom på att nångång i ordningen av brev kfm skickar har du fått räkning från dom?det ärungefär som en sista chans betala.det kommer sånt på vardera skuld.
det kan vara det som är betalningsföreläggande.
Ok.. Räkningen var med nu på utslaget så detta betyder kanske att jag har lite mer tid på mig?? Efter detta kanske brev om betalningsföreläggande och sen löneutmätning?? Hoppas nämligen på att få behålla hela maj lönen.. Hade varit väldigt skönt så jag kan lägga att spara den till julklappar och skatten på bilen..