Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ska jag släppa alla lån och skulder till kronofogden?

Fick det till ca 10300:- nu, med resor och barnomsorg. Men visst får man barnbidraget och underhållet utöver det? Så alltså ca 12000:-? I så fall kommer det ju garanterat funka. Kommer inte betala lån vid sidan om, släpper allt! Om det nu går som det är tänkt.

Såg nu Nina att du skrev om bb :) Virrigt värre idag :)

Då kör jag en sista fråga medan jag är igång :) Om man är sjuk ett par dagar nån månad, eller vabbar. Får man ändå samma förbehållsbelopp? Och i sådana fall, drar kf pengarna man får från fk vid vab?

jag har tjänat på va hemma med sjukt barn.
summan som kfm ska ha minskar.så jag har fått förbehållet plus ersättning från försäkringskassan.har en pojk som e sjuk ofta så det har blivit många sjuktillfällen.har läst att de inte får röra förbehållsbeloppet.
peppar peppar har jag inte vart dålig själv så jag behöver va hemma.men borde gälla samma där.

Nej om jag förstått det rätt så är bb och underhållsbidrag med räknat i beloppet som du ska klara dig på.. Och jag har för mig att dom alltid drar samma summa även om du är sjuk en dag eller vabbar.. Men pengarna från fk är dina.. Rätta mig om jag har fel!!!

Ok.. Men är det så att dom drar samma summa varje månad eller är det så att man får behålla samma summa varje månad???? Om jag tex jobbar extra nån månad drar dom det då.. Jag jobbar väldigt oregelbundet och tjänar inte riktigt samma summa varje månad., vet du hur dom gör då??

jag jobbar var 3e helg.och ja man ska igentligen uppge sånt.men jag har inte gjort det under dessa 5 år.o summan e så liten jag får.och kfm har aldrig dragiit mera.så det verkar inte som min lönehandggare heller tänkt på detta.men har du fasst lön varje månad.?så skulle jag bara uppge den.sen om du får ob o annat så vet dom inte.

Ok jag testar det då!! Hade ju varit skönt om man fick en liten slant extra ibland...

Då kör jag en sista fråga medan jag är igång :) Om man är sjuk ett par dagar nån månad, eller vabbar. Får man ändå samma förbehållsbelopp? Och i sådana fall, drar kf pengarna man får från fk vid vab?

jag mailade och frågade kfm om detta bara för att få ett säkert svar.

Hej
Det är avdraget till din skuld som minskar.
Förbehållsbeloppet ska du alltid erhålla så du klarar dina löpande utgifter.

Med vänlig hälsning
Anita Karlsson

En myndighet för den som ska ha betalt,
och för den som ska betala.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp