Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ska jag söka och vart?

Hej,

Äntligen hittat hit!
Behöver lite råd och hjälp hur jag ska göra trött på att varje månad bara punga ut till dessa hemska bolag och leva som en råtta.

Skulle vilja få ner min månadskostnad och helst av allt samla till ett enda stort lån.

Men tror nog att det blir svårt och få 300.000 eller vad tror ni?

Tänkte söka på 250.000 och betala bort de med sämst ränta.

Vart bör jag söka för att ha chans att lyckas samla åtminstonde så många som möjligt till så bra ränta? Eller bör jag vänta tills jag fått bort 1 uc FF om en månad?
Medlems lån?
Icabanken?
Eller någon lånförmedlare?

Inkomst 410.000
Underskott av kapital 38.000
3 UC FF senaste året
UC rating bra 1.2%

Lån
Sevenday Finans AB 140.000 11.2% ränta
SEB 50.000 11% ränta
Nordea 90.000 5% ränta
Dinersclub 10.000 maxat ingen övreköp gräns dock.
Ferratum 15.000 flex maxat

Jätte glad över alla tips!

Jag tycker att med dina förutsättningar så kan du nog gå till din bank och fråga vad dom tror. Ta med en kopia på din uc för att inte riskera att banken tar en uc. Så får dom kolla på det. För har du 1.2% så skall det nog mycket till om dom inte erbjuder dig ett samlingslån.

7Seven .. om du har möjlighet att betala av din kortkredit Dinersclub så kommer det som enskild åtgärd att göra rätt mycket på din UC Score och då får du fler valmöjligheter samt bättre räntevillkor. Ferratum flex vet jag inte hur UC kategoriserar , som blankolån eller kredit? Är det kredit, försök även att betala av på den. I UC's värld så är krediter som inte är utnyttjade eller lågt utnyttjad bra då det visar att det finns en buffert (=mindre risk att du får betalproblem ett år framåt).

Det bästa räntan kan man väl få i bankernas medlemslån?

Överhuvudtaget tycker jag att din "UC" situation inte ser så tokigt ut , men jag skulle satsa på att försöka få ner UC Score under 1.0 innan man söker för att baka in allt i ett stort lån.

Senast ändrad:
Jag tycker att med dina förutsättningar så kan du nog gå till din bank och fråga vad dom tror. Ta med en kopia på din uc för att inte riskera att banken tar en uc. Så får dom kolla på det. För har du 1.2% så skall det nog mycket till om dom inte erbjuder dig ett samlingslån.

Problemet är att jag har övertrassat kontot 2-3 ggr när köp dragits sent senaste året och vet att de kan påverka sen så har jag redan ett lån där (nordea) och bankmanen ser exakt vad som händer på mitt konto varje månad där ca 20.000 av lönen går till att betala lån och sms skit som man drar på sig i den här onda cirkeln.

Vill absolut inte gå in och tappa hakan där och få ett nej av min personliga bankman som har hela familjen.

7Seven .. om du har möjlighet att betala av din kortkredit Dinersclub så kommer det som enskild åtgärd att göra rätt mycket på din UC Score och då får du fler valmöjligheter samt bättre räntevillkor. Ferratum flex vet jag inte hur UC kategoriserar , som blankolån eller kredit? Är det kredit, försök även att betala av på den. I UC's värld så är krediter som inte är utnyttjade eller lågt utnyttjad bra då det visar att det finns en buffert (=mindre risk att du får betalproblem ett år framåt).

Det bästa räntan kan man väl få i bankernas medlemslån?

Överhuvudtaget tycker jag att din "UC" situation inte ser så tokigt ut , men jag skulle satsa på att försöka få ner UC Score under 1.0 innan man söker för att baka in allt i ett stort lån.

Efter som jag sitter och måste låna sms lån varje månad eller utnyttja över kreditgränsen på Dinerskortet för att klara mig ser jag inte hur jag skulle klara av det nu.

Varken Diners kortet eller Ferratum syns dock på UCen bara UC förfrågan på Diners för snart ett år sedan.

Nordea betalar jag bara runt 1500 på i månaden varav 1000 är amortering så skulle göra otroligt mycket att samla allt annat i ett eget.

Är det bättre och ta 5 års återbetalning eller 10 år? Gör det någon skilland i om man får lånet eller räntan?

För det första, du har jättebra förutsättningar för att få samlingslån, men det blir lite trixigare om du vill slippa mössan i hand framför bankmannen. Ett alternativ är att söka på allt utom Nordealånet hos Bank Norwegian (gärna via Axo Finans så kan några fler aktörer komma med erbjudanden). Du får då antagligen en betydligt sämre ränta än vad du har på var och ett av lånen, men det blir mycket lägre månadskostnad då du inte amorterar till så många olika aktörer. Sen kan du låta några månader passera och därefter knata in på bankkontoret med ett lönekonto som är prydligt värre.

Ett alternativ kan vara att direkt försöka dig på ett medlemslån hos SEB (vilken bank beror på vilket fack du är med i) på hela summan. Går det igenom får du fin ränta. Du har redan ett lån hos dem dock, så den vägen är aningens outforskad. Du har bra nog kreditbetyg tycker jag. Om du kör på detta alternativet och det inte fungerar - ta det kallt, vänta minst en månad innan du försöker hos BN.

Vad gäller 5 eller 10 år är det nog en smaksak, dock kanske det är lättare att beviljas med lång återbetalningstid då de dels tjänar mer på dig och du får större betalningsutrymme - men det är bara en teori. Känner du att du har utrymmet kan du ju betala in extra då och då.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp