Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ska jag låna eller vänta? (komplett info)

Jag hade tänkt o ta samlingslån så fårt UC uppdateras med min 2019 årsinkomst, vilket jag räknar med ska ske 15e juli, men nu läser jag här på forumet att förutsättningar för låntagare har försämrats pga covid19

Så nu undrar jag om det e bäst o vänta, vad tycker ni mina chanser är...

Årsinkomst : 330,000

Underskott/Överskott : vet ej riktigt vad jag ska skriva; hade ränteutgifter på 30,000 samt aktievinster på 63,000. Skulle få tillbaka på kostnader för resor till jobbet samt för räntebetalningar, vägt mot de 19,000 som skatteverket kräver av mig i vinstskatt, så blir resultat 10,000 som ska betalas till staten. Betyder det att jag har överskott på 10,000kr?

UC och lån :

Riskprognos 2,3%
Kreditscore 587
0 FF

Min risk och score kan komma att förbättras när mina nya årsinkomst dyker upp på UC, just nu ser jag 2018 siffror som ligger på 280,000 i lön samt 34,000 i underskott

Kreditkort Remember : 98,000kr 17,24%
ICA : 193,000kr 6,33%
SEB : 55,000kr 7%
Sammanlagda räntan blir 9,3%

Totalt 346,000 i kredit/blanco dock så vill jag inte söka lån förrän jag har max 330,000 i lån. Amorterar 4,000kr i månaden just nu

Har även bostadslån på 270,000 för en lägenhet värderad till 370,000-400,000

Mina totala fasta utgifter ligger på 13,500/månaden mot en lön på 22,000 efter skatt så jag har ingen panik, kan vänta ett tag till men vill ändå ha detta gjort

Ska jag låna till sommar/höst eller vänta ut pandemin? Hur skulle DU agera?

Tack på förhand

Fast anställning, samma jobb i 8 år, sena 20 års åldern

Jag tycker absolut du ska försöka när uc uppdaterar inkomst bättre ränta än remember lär du garanterat få.. Kan vara klokt att inte låna mer än din årsinkomst son du själv var inne på!

Jag tycker absolut du ska försöka när uc uppdaterar inkomst bättre ränta än remember lär du garanterat få.. Kan vara klokt att inte låna mer än din årsinkomst son du själv var inne på!
Såg att remember var ett kreditkort.. Låna å betala av det iallafall! Det ger ju bättre möjligheter till bättre uc längre fram!

Sök direkt när UC uppdaterat med din nya inkomst. Sök för alla lån/krediter. Det där med att man inte ska ha lån över sin inkomst är inte så viktigt.
Angående Pandemin så vill bankerna fortfarande tjäna pengar. Däremot kan vara noggrannare med vilken anställning du har och vilken arbetsplats. 8 år på samma jobb är ju bra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp