Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ska jag fokusera på att betala av mitt blancolån?

Hej!

Har idag ett blancolån på 74tkr how Anyfin!

11,7% ränta.. (idiotiskt jag vet, behövdes tas då mitt spelberoende höll på o sätta mig i smeten rejält, spelar inte alls längre f.k)

jag har bolån och tjänar ca 500tkr brutto om året, jag har små grejer på avbetalning (räntefritt) men jag undrar om jag ska fokusera på att pröjsa av blancolånet eller om jag ska försöka på avkastning på stålarna på börsen och sedan pröjsa in allt i ett om 2 år? Jag har svårt att extra amortera blancolånet atm då utgifterna tar över. Har även en bil på ett värde av ca 125tkr, behöver dock bilen för att leva. (Arbete etc)

mvh pastejen.

Sälj bilen, betala av lånet, köp en billigare bil.

"eller om jag ska försöka på avkastning på stålarna på börsen" - Som upplagt för att det ska gå åt pipan, betala av lånen du har istället.

Om du har råd att ha kvar bilen, ha kvar den, annars sälj och köp en billigare. Jag har väldigt svårt att tro att du måste ha en bil för 125k?..

Har du bara ett lån på så litet belopp kanske du ska samla allt på samma ställe. Du har ca 40 000 kr i lön. Vad kostar din bostad o vad har du för andra fasta utgifter? Känns som att det är något beteende som gör din ekonomi sämre

"eller om jag ska försöka på avkastning på stålarna på börsen" - Som upplagt för att det ska gå åt pipan, betala av lånen du har istället.

Om du har råd att ha kvar bilen, ha kvar den, annars sälj och köp en billigare. Jag har väldigt svårt att tro att du måste ha en bil för 125k?..
Svarade på detta tidigare.

Har du bara ett lån på så litet belopp kanske du ska samla allt på samma ställe. Du har ca 40 000 kr i lön. Vad kostar din bostad o vad har du för andra fasta utgifter? Känns som att det är något beteende som gör din ekonomi sämre
Jag har fasta utgifter på ca 18-19k i månaden.
Jag spenderar nog för mycket på skit och borde kunna betala av skiten snabbare om jag skärper mig, lite svårt är det.

Lägg upp dina utgifter så kan vi hjälpa dig :)

Sälj bilen, betala av lånet, köp en billigare bil.

Sälja bilen för ett lån på 74 med 500K inkomst?

Nej..

Amortera några extra tusenlappar per månad, så är det borta snabbt....
Vilket jag räknar med att du kan efter dina fasta avgifter.

Hen borde få ut 34-35?

Sälja bilen för ett lån på 74 med 500K inkomst?

Nej..

Amortera några extra tusenlappar per månad, så är det borta snabbt....
Vilket jag räknar med att du kan efter dina fasta avgifter.

Hen borde få ut 34-35?
Jag jobbar jour/bredskap rätt ofta + årskonsumtionen av företaget som drar upp årsinkomsten. Har 34k på papper före men blir alltid mer då förståss, säkert runt 33-34 som snitt efter ja.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp