Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ska jag betala andra lån vid löneutmätning hos Kronofogden?

På vilket sätt fick du för mycket lön? Någon större felaktig utbetalning från arbetsgivaren eller vad?
På min arbetsplats utbetalas bonus, aktieutdelning i form av pengar samt semesterersättning varje år. Utbetalningar sker vanligtvis i april, maj och juni och uppgår sammanlagt till cirka 20 000 kr. Kronofogden har för närvarande ingen kännedom om dessa extra inkomster, men jag börjar känna mig alltmer frustrerad över min ekonomiska situation. Jag har levt under mycket begränsade förhållanden i tre år och önskar få möjlighet att bygga upp ett stabilt liv, inklusive möjligheten att bilda familj.

Jag har ett inbokat tandläkarbesök den 14 mars på grund av allvarliga problem med min munhälsa. Behandlingen förväntas bli kostsam, och jag kommer därför att skicka in ett kostnadsförslag från tandläkaren till KFM. Jag hoppas att detta godkänns, så att jag kan få den vård jag behöver och samtidigt få möjlighet att påbörja en mer ordnad ekonomi. Mitt mål är att ansöka om skuldsanering för att få en nystart och en hållbar ekonomisk framtid.

Fick delgivning igår 27/2 på Kivra. Så om jag skriver under om en vecka så är det ok. Vad tror du om möjligheten att jag får ev skatteåterbäring i april eller kommer KFM att hinna ta dessa pengar?
Hur har det gått för dig?

Kanske jag gör men det gör mig inte klokare.

"Vad är skillnaden på följande två:

Från att vi registrerar din ansökan tills vi kan påbörja utredning och exempelvis utmäta för att betala en skuld"

25Vardagar

Från att vi registrerar din ansökan tills vi startar utredning

4–6Månader
Tar det alltså 25 vardagar för kf efter man skrivit på delgivningen att löneutmätning drar igång?

Tar det alltså 25 vardagar för kf efter man skrivit på delgivningen att löneutmätning drar igång?
Det är inte så tydligt vad som menas . Men det blir inte utmätning 25 dagar efter du skrivit på iaf .
Jag skrev på mina delgivningar igår och har till den 15/5 att betala eller bestrida .
Sen ska det komma utslag och det har jag ingen aning om hur lång tid det kan ta .
Efter det görs det väl nån tillgångsundersökning för att se hur mycket man har på olika konton . Då tar dom det som finns .
Du får i samband med det , papper att fylla i om vart du jobbar att skicka in till kfm . Sen blir löneutmätning.
Det hela tar nog en stund. Speciellt om du inte haft löneutmätning innan nån gång . Då måste kf kolla andra med Skatteverket , Försäkringskassan och annat före så det tar tid .
Så här jag iaf fattat processen men jag kan ha missat nåt steg också . Rätta mej gärna om nån vet.

Det är inte så tydligt vad som menas . Men det blir inte utmätning 25 dagar efter du skrivit på iaf .
Jag skrev på mina delgivningar igår och har till den 15/5 att betala eller bestrida .
Sen ska det komma utslag och det har jag ingen aning om hur lång tid det kan ta .
Efter det görs det väl nån tillgångsundersökning för att se hur mycket man har på olika konton . Då tar dom det som finns .
Du får i samband med det , papper att fylla i om vart du jobbar att skicka in till kfm . Sen blir löneutmätning.
Det hela tar nog en stund. Speciellt om du inte haft löneutmätning innan nån gång . Då måste kf kolla andra med Skatteverket , Försäkringskassan och annat före så det tar tid .
Så här jag iaf fattat processen men jag kan ha missat nåt steg också . Rätta mej gärna om nån vet.

Det går fortare om man har skulder för första gången.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp