- Meddelanden
- 18
- Mottagna reaktioner
- 17
- Poäng
- 46
På min arbetsplats utbetalas bonus, aktieutdelning i form av pengar samt semesterersättning varje år. Utbetalningar sker vanligtvis i april, maj och juni och uppgår sammanlagt till cirka 20 000 kr. Kronofogden har för närvarande ingen kännedom om dessa extra inkomster, men jag börjar känna mig alltmer frustrerad över min ekonomiska situation. Jag har levt under mycket begränsade förhållanden i tre år och önskar få möjlighet att bygga upp ett stabilt liv, inklusive möjligheten att bilda familj.På vilket sätt fick du för mycket lön? Någon större felaktig utbetalning från arbetsgivaren eller vad?
Jag har ett inbokat tandläkarbesök den 14 mars på grund av allvarliga problem med min munhälsa. Behandlingen förväntas bli kostsam, och jag kommer därför att skicka in ett kostnadsförslag från tandläkaren till KFM. Jag hoppas att detta godkänns, så att jag kan få den vård jag behöver och samtidigt få möjlighet att påbörja en mer ordnad ekonomi. Mitt mål är att ansöka om skuldsanering för att få en nystart och en hållbar ekonomisk framtid.