Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ska jag betala andra lån vid löneutmätning hos Kronofogden?

Ja mina skulder har uppkommit efter avslutad Skuldsanering.
Jag funderar på att söka skuldsanering, gjorde testet på deras hemsida för att se om jag uppfyllde kraven vilket jag gjorde, jag har skulder som jag inte kommer kunna betala de närmaste 10 åren helt enkelt. Jag sökte första gången för 2 år sen och påbörjade med inledande delen. Jag fick avslag för att jag fick för mycket lön och använde pengarna för att betala tillbaka till de privata personer som jag var skyldig. Den informationen uppgav jag aldrig när jag sökte skuldsanering och det ledde till att jag egentligen inte lämnade alla korrekta uppgifter. Fick du den beviljad första gången du sökte eller?Kan du berätta hur det gick för dig om det är okej. Vill se ljus från andras perspektiv.

Jag funderar på att söka skuldsanering, gjorde testet på deras hemsida för att se om jag uppfyllde kraven vilket jag gjorde, jag har skulder som jag inte kommer kunna betala de närmaste 10 åren helt enkelt. Jag sökte första gången för 2 år sen och påbörjade med inledande delen. Jag fick avslag för att jag fick för mycket lön och använde pengarna för att betala tillbaka till de privata personer som jag var skyldig. Den informationen uppgav jag aldrig när jag sökte skuldsanering och det ledde till att jag egentligen inte lämnade alla korrekta uppgifter. Fick du den beviljad första gången du sökte eller?Kan du berätta hur det gick för dig om det är okej. Vill se ljus från andras perspektiv.
Krävde kf ett skuldebrev eller något avtal mellan privatpersoner för att du skulle redovisa skulderna? Eller fråga de ej något alls?

Krävde kf ett skuldebrev eller något avtal mellan privatpersoner för att du skulle redovisa skulderna? Eller fråga de ej något alls?
De efterfrågade vad jag hade gjort med pengarna och jag sa att jag betalade tillbaka till människor som jag var skyldig till. Det var då de frågade mig varför jag inte uppgav informationen när jag ansökte om skuldsanering. Jag fick avslag för att jag inte gav rätt information om vilka jag var skyldig pengar till.

Jag har fått min första delgivning från KFM för min skuld till Lowell Inkasso på 170 000 kr. Hur länge vågar jag vänta med att skriva på/ godkänna?
När fick du den? Igår den 27/2?
Som jag förstår är det 10 dagar sen påminnelse och 10 dagar till. Nu för tiden går allt mycket fortare eftersom det kommer på Kivra

När fick du den? Igår den 27/2?
Som jag förstår är det 10 dagar sen påminnelse och 10 dagar till. Nu för tiden går allt mycket fortare eftersom det kommer på Kivra
Fick delgivning igår 27/2 på Kivra. Så om jag skriver under om en vecka så är det ok. Vad tror du om möjligheten att jag får ev skatteåterbäring i april eller kommer KFM att hinna ta dessa pengar?

Jag fick min skuldsanering beviljad vid första försöket. Det var mycket privata händelser som vägde tungt. Jag hade även en skuld till min son som jag tog med i skuldsaneringen.. Det är mycket viktigt att lämna korrekt information till KFM vid ansökan om skuldsanering.

Fick delgivning igår 27/2 på Kivra. Så om jag skriver under om en vecka så är det ok. Vad tror du om möjligheten att jag får ev skatteåterbäring i april eller kommer KFM att hinna ta dessa pengar?
Du kan nog skriva på om en vecka men jag vågar inte säga om du kommer hinna få skatten

skatten är nog körd. Så fort du skriver under så fastställs skulden och återbäringen kommer utmätas.

På vilket sätt fick du för mycket lön? Någon större felaktig utbetalning från arbetsgivaren eller vad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp