Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ska jag berätta för min man eller inte?....

H

Han har läst. Förstått hoppas jag. Jag har sökt och sökt samlingslån, är uppe i 60 ff i ren panik, men får inget. Att gå till min ordinarie bank och försöka samla lånen i huset är min sista utväg. Jag har försökt att fixa detta varje månd. Men nu går det inte runt längre. För mig är 150.000kr mycket pengar!

Du kan inte samla lån i huset om inte din man följer med och skriver på papper. Det låter som att din man har stängt av och antingen kommer att konfrontera dig inom kort eller bara gå...

H

Han har läst. Förstått hoppas jag. Jag har sökt och sökt samlingslån, är uppe i 60 ff i ren panik, men får inget. Att gå till min ordinarie bank och försöka samla lånen i huset är min sista utväg. Jag har försökt att fixa detta varje månd. Men nu går det inte runt längre. För mig är 150.000kr mycket pengar!
Självklart är 150000 mycket pengar men inte oöverkomligt. Synd att du inte började hos din vanliga bank då, för 60 ff är mycket. Står du ensam på huslånet?

H

Med 60 ff kan man nog räkna med att inte någon är så intresserad av att låna ut något..

Du kan inte samla lån i huset om inte din man följer med och skriver på papper. Det låter som att din man har stängt av och antingen kommer att konfrontera dig inom kort eller bara gå...

men går det att samla lånen i huset även om man har dålig uc? Hur tänker banken tro? Vi har ju amorterat ner en del på huset och vad jag har förstått så finns det utrymme mellan vad vi har kvar i lån och husets värde.

igår kväll fick jag en kram, det var svårt att prata ifred då barnen var runtomkring hela tiden. Jag är övertygad om att han kommer ta upp detta och ställa mer frågor när vi är själva.
Jag s
Självklart är 150000 mycket pengar men inte oöverkomligt. Synd att du inte började hos din vanliga bank då, för 60 ff är mycket. Står du ensam på huslånet?

Hade jag vågat berätta från första början hade det ju varit det bästa. Då hade jag inte hamnat där jag är. Men han är okey med att jag pratar med banken om att belåna huset lite till. Han önskar också att jag hade sagt något tidigare sa han, men att vi får försöka ordna till det här. Han vill inte ta några mer privatlån själv, men är med på att vi pratar med banken.
Är så himla glad att det här forumet finns!

Med 60 ff kan man nog räkna med att inte någon är så intresserad av att låna ut något..

absolut! Det förstår jag också så väl. Man anses som väldigt obetrodd på papper. Därför kan det vara bra att prata med bankmannen som har följt vår ekonomi i många år.

absolut! Det förstår jag också så väl. Man anses som väldigt obetrodd på papper. Därför kan det vara bra att prata med bankmannen som har följt vår ekonomi i många år.

Hoppas försäljaren är intresserad av att tjäna pengar och inte ser någon risk

Hoppas försäljaren är intresserad av att tjäna pengar och inte ser någon risk

ja det hoppas jag också. Vi har ju inga anmärkningar eller kronofogden och har ju skött betalningar under alla år. Jag hamnade snett i och med en sjukskrivning på en 50 procentig tjänst
( pluggade samtidigt så gick därför ner i tjänst ) och jobbade extra i en annan kommun ibland.

Vad tråkigt att höra. Ledsamt. Men om de lämnar en när man behöver stöd som mest känns det inte som äkta kärlek ändå... :'( kanske lika bra att klara sig själv då. Skönt att du har träffat någon som finns där i vått och torrt :face3hearts:
Jag skickade ett långt meddelande på Messenger, så jag kunde förklara utan att bli avbruten eller ifrågasatt. Han är på jobbet nu. Jag ser att han har sett det, men han har inte svarat än... Har ont i magen att han ska komma hem arg. Funderar på att åka in till stan innan han kommer hem. Fick en sån där panikångest attack på jobbet igår kväll , men lyckades att gå undan så inte jobbarkompisarna skulle se. Fy så pinsamt!

Han lämnade mig för han blev så bessviken att jag ljugit o hållit min ekonomi så hemlig...han ville köpa hus osv med mig men de gick ju inte pga av vad ja ställt till med :( det var mkt pga av de...sen hade vi andra problem oxå i förhållandet så de här va väl de som fick bägaren o rinna över :( men såhär i efterhand va de bra att de tog slut...ja kan tycka att man borde fått en chans iaf o rätta till misstaget :(

Har din man svarat dig??:(

Han lämnade mig för han blev så bessviken att jag ljugit o hållit min ekonomi så hemlig...han ville köpa hus osv med mig men de gick ju inte pga av vad ja ställt till med :( det var mkt pga av de...sen hade vi andra problem oxå i förhållandet så de här va väl de som fick bägaren o rinna över :( men såhär i efterhand va de bra att de tog slut...ja kan tycka att man borde fått en chans iaf o rätta till misstaget :(

Har din man svarat dig??:(

Ja en andra chans är alla värda. Ibland hamnar man snett helt enkelt! Ingen är perfekt. Och ju mer saker man går igenom, desto klokare blir man efteråt. Hoppas jag...

Jodå. Det är bra nu. Han var snäll och tog ett samlingslån genom Advisa till mig på 150. Så jag slipper att blanda in banken. Vi behöver renovera badrummet framöver, så behöver prata med dom iaf hur länge vi behöver vänta och hur min uc påverkar osv... men en sak i taget! Är tacksam ^^

skönt att påsken är över, har käkat godis hela helgen så man känner sig som en uppblåst boll som rullar fram :)
Ska ta en sväng med hundarna i skogen nu. Vet inte hur det är där du bor?, men här är det fint väder idag. Ha det bäst :faceheart:

Ja en andra chans är alla värda. Ibland hamnar man snett helt enkelt! Ingen är perfekt. Och ju mer saker man går igenom, desto klokare blir man efteråt. Hoppas jag...

Jodå. Det är bra nu. Han var snäll och tog ett samlingslån genom Advisa till mig på 150. Så jag slipper att blanda in banken. Vi behöver renovera badrummet framöver, så behöver prata med dom iaf hur länge vi behöver vänta och hur min uc påverkar osv... men en sak i taget! Är tacksam ^^

skönt att påsken är över, har käkat godis hela helgen så man känner sig som en uppblåst boll som rullar fram :)
Ska ta en sväng med hundarna i skogen nu. Vet inte hur det är där du bor?, men här är det fint väder idag. Ha det bäst :faceheart:
Grattis! Tur att det finns människor som värderar annat än pengar högst!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp