Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skönt, löst bort alla blancolån

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har väl inte haft några direkta problem, men det är ändå rätt skönt att jag nu löst bort alla blancolån, det var väl drygt 200000.. Visade sig att min bostads värde skenat och det fanns gott om utrymme att belåna den i stället. Behåller dock i princip samma månadskostnad och amorterar lite knappt 5000 i månaden.

Det lät skönt, grattis! Och att du kan amortera så pass mkt är ju förträffligt!

du kanske kan nu starta egen utlåning, hör av dig i så fall. Jag betalar alltid tillbaka... förr eller senare ;)

Stort Grattis Lasseman vilket drömläge du har nu med ekonomin:):):):):)

du kanske kan nu starta egen utlåning, hör av dig i så fall. Jag betalar alltid tillbaka... förr eller senare ;)
Ha:p
Så ingen blir sårad, kränkt eller skändad nu, så kan jag svara diplomatiskt
Det finns 2 grupper av människor, en som jag kan tänka mig att låna ut pengar till, en som jag inte kan tänka mig att låna ut pengar till. Du ingår i en av de grupperna :)

Stort Grattis Lasseman vilket drömläge du har nu med ekonomin:):):):):)

Drömläge var att ta i kanske, helst skulle jag vilja betala av mer. Men jag ska byta tjänst på jobbet om ett par månader, förhoppningsvis petar lönen upp någon tusenlapp och då kommer jag höja amorteringen motsvarande.

Hahaha kan möjligtvis känna mig lite sårad om du så fint antyder att jag tillhör grupp 2 men jag förlåter dig för jag vet att du om hade känt mig irl så hade du utan tvekan satt mig i grupp 1

Jag har väl inte haft några direkta problem, men det är ändå rätt skönt att jag nu löst bort alla blancolån, det var väl drygt 200000.. Visade sig att min bostads värde skenat och det fanns gott om utrymme att belåna den i stället. Behåller dock i princip samma månadskostnad och amorterar lite knappt 5000 i månaden.
Du lär ju vara en av dem absolut mest skötsamma här så om jag räknat rätt var dessa 200.000kr tillbakabetalda strax innan pandemin bröt ut. Ack att det gått så många år efter pandemin. Kände du någon ekonomisk stress under pandemin lika alla oss andra eller fick du 5000kr över ist för att behöva amortera?
Går nästan att jämföra detta med en lättare skusan, iaf i tid och känsla kanske. Skönt du lär vara fri idag från några som helst blanco.

Då låser vi en nästan tio år gammal tråd till då

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp