Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skäms så att ha hamnat i den situationen jag är i nu och funderar på hur jag ska göra

Se vad kommunen har att erbjuda i form av råd typ hjälp till självhjälp. Du få ju trots allt själv göra det ekonomiska grovjobbet att reda ut ekonomin men råd och bollande av olika lösningar från utomstående är aldrig fel.
Har redan kontakt med kommunens rådgivare, ska bara få till en tid och förstår att jag kommer få göra grovjobbet själv ekonomiskt, men känner en otrolig stress, skam och skuld just nu…

Har du möjlighet att betala alla räkningar nästa månad med lönen?
Det du skrivit just nu är att du har en lön på ca 35.000kr efter skatt varje månad, en hyra på 6.300kr. Lägg på mat och övriga ”normala utgifter” så bör du om du inte lever allt för extravagant en månadskostnad på ca 12.000kr Max.(eftersom du inte skrivit mer utförligt tidigare så gissar jag massor) Det betyder att du bör ha ca 20.000kr minst varje månad att lägga på lånen.
Du har lån på 650.000kr varav 150.000 med ”hög” ränta dvs 20%och uppåt.
alternativ jag ser att du har är:
1. Ett hopbakslån på de 150.000kr som sänker den månadskostnad de samlade lånen har, alternativt ett nytt lån som täcker alla dina lån.
2. Snöbollseffekten. Läs på om den, finns massor här på forumet. Jag antar att du möjlighet att betala på lånen med kommande lön, så du har ”endast” missat 1 månads betalning. De flesta långivare ger dig 3 chanser att missa betalningen innan det skickas till inkasso. Så räkna hur du har möjlighet att bolla kring detta.
3. De flesta långivare erbjuder betalningsfria månader, använd dessa till snöbollseffekten. Viktigt att ringa dom och förklara situationen hur din betalningsmöjlighet ser ut, kanske kan du justera något på ränta/betalplanen.

som sagt var, svårt att ge exakt hjälp eftersom det inte finns några exakta/mer konkreta siffror att hjälpa till med. Men var inte rädd för att du ligger efter en månad med betalningen, det gör absolut inget, då du kan få möjlighet att komma igen med det framöver.

Har du möjlighet att betala alla räkningar nästa månad med lönen?
Det du skrivit just nu är att du har en lön på ca 35.000kr efter skatt varje månad, en hyra på 6.300kr. Lägg på mat och övriga ”normala utgifter” så bör du om du inte lever allt för extravagant en månadskostnad på ca 12.000kr Max.(eftersom du inte skrivit mer utförligt tidigare så gissar jag massor) Det betyder att du bör ha ca 20.000kr minst varje månad att lägga på lånen.
Du har lån på 650.000kr varav 150.000 med ”hög” ränta dvs 20%och uppåt.
alternativ jag ser att du har är:
1. Ett hopbakslån på de 150.000kr som sänker den månadskostnad de samlade lånen har, alternativt ett nytt lån som täcker alla dina lån.
2. Snöbollseffekten. Läs på om den, finns massor här på forumet. Jag antar att du möjlighet att betala på lånen med kommande lön, så du har ”endast” missat 1 månads betalning. De flesta långivare ger dig 3 chanser att missa betalningen innan det skickas till inkasso. Så räkna hur du har möjlighet att bolla kring detta.
3. De flesta långivare erbjuder betalningsfria månader, använd dessa till snöbollseffekten. Viktigt att ringa dom och förklara situationen hur din betalningsmöjlighet ser ut, kanske kan du justera något på ränta/betalplanen.

som sagt var, svårt att ge exakt hjälp eftersom det inte finns några exakta/mer konkreta siffror att hjälpa till med. Men var inte rädd för att du ligger efter en månad med betalningen, det gör absolut inget, då du kan få möjlighet att komma igen med det framöver.
Stämmer ganska bra det du säger…

Mich jag vill ju komma ikapp, men knepigt med flera dyra smålån där räntorna är skyhöga och de vill ha betalning pronto och det är inte förhandlingsbart gällande betalplan… varav de känns helt hopplöst just nu

och får inte till något lån nu annat än kanske möjligtvis via NStart eftersom jag har för många förfrågningar och uc tar lång tid på sig att utreda för att förhoppningsvis plocka bort de obehöriga uc förfrågningarna som är gjorda och då underlättar det de mest akuta

vill inte gå ut med alla detaljer här i siffror

Senast ändrad:
Stämmer ganska bra det du säger…

Mich jag vill ju komma ikapp, men knepigt med flera dyra smålån där räntorna är skyhöga och de vill ha betalning pronto och det är inte förhandlingsbart gällande betalplan… varav de känns helt hopplöst just nu

och får inte till något lån nu annat än kanske möjligtvis via NStart eftersom jag har för många förfrågningar och uc tar lång tid på sig att utreda för att förhoppningsvis plocka bort de obehöriga uc förfrågningarna som är gjorda och då underlättar det de mest akuta

vill inte gå ut med alla detaljer här i siffror
Utan detaljer och siffror så finns det inte mkt du kan få hjälp med här tyvärr mer än det uppenbara som redan sagts.

Hur går man tillväga annat än polisanmälan när man upptäckt uc förfrågningar man själv inte känner igen att man gjort?

Redan gjort för cirka 1 månad sedan och sedan inte hört något mer än att jag skulle svara på hur nöjd jag var med deras hantering att lösa mitt ärende
Inte bättre att ringa dem och fråga hur det går då?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp