Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skäms så att ha hamnat i den situationen jag är i nu och funderar på hur jag ska göra

Jag känner en otrolig skam och skuld efter ha blivit utsatt för bedrägeri och förlorat en del pengar som jag dessutom lånat största delen av summan.

Nu har flera fakturor gått till interna inkassobolag och även externa på dåliga lån som t.ex. lumify, Brixo…
Har aldrig någonsin i hela mitt liv varit i denna sits eller hamnat hos inkasso tidigare

har inte kunnat betala mina bättre lån eller andra fakturor heller på 1,5 månad på grund av detta.

hur borde jag tänka nu så att jag kan komma på fötter?

Tråkigt att höra att du har blivit utsatt för ett bedrägeri, sånt är alltid tråkigt att det är en anledning till att hamna i skiten.
Med tanke på att du verka ha haft en hel del lån redan till en början, hur var tanken att du skulle betala av alla dessa lån redan innan du vart av med alla pengar? Eller har jag missförstått det hela och bedrägeriet har inneburit att du tagit på sig en hel del lån?
Enklast att hjälpa till här vore också att rada upp den totala ekonomiska situationen så som antal lån/summa/inkomst/andra utgifter etc.
det finns alltid en väg ut men vissa är svårare än andra…

Tråkigt att höra att du har blivit utsatt för ett bedrägeri, sånt är alltid tråkigt att det är en anledning till att hamna i skiten.
Med tanke på att du verka ha haft en hel del lån redan till en början, hur var tanken att du skulle betala av alla dessa lån redan innan du vart av med alla pengar? Eller har jag missförstått det hela och bedrägeriet har inneburit att du tagit på sig en hel del lån?
Enklast att hjälpa till här vore också att rada upp den totala ekonomiska situationen så som antal lån/summa/inkomst/andra utgifter etc.
det finns alltid en väg ut men vissa är svårare än andra…
Hade en del lån sedan innan och var helt inne på att jag skulle få tillbaka pengarna som jag laddade in, men nu får jag bita i det sura äpplet och försöka komma på fötter igen trots att jag dragit på mig ytterligare lån…

men skulle behöva råd hur jag ska tänka

Hade en del lån sedan innan och var helt inne på att jag skulle få tillbaka pengarna som jag laddade in, men nu får jag bita i det sura äpplet och försöka komma på fötter igen trots att jag dragit på mig ytterligare lån…

Du tog alltså lån för att investera/spela/spekulera för att få tillbaka mer än du lade in (för att kunna betala av fler lån??)? Och investeringen visade sig vara bedrägeri?
Du måste som redan sagts berätta lite mer om hur det ser ut för dig med inkomst, utgifter och vilka summor och räntor du har på lånen/skulderna för att kunna få råd som är adekvata.

Du tog alltså lån för att investera/spela/spekulera för att få tillbaka mer än du lade in (för att kunna betala av fler lån??)? Och investeringen visade sig vara bedrägeri?
Du måste som redan sagts berätta lite mer om hur det ser ut för dig med inkomst, utgifter och vilka summor och räntor du har på lånen/skulderna för att kunna få råd som är adekvata.
Har en bra inkomst på 47000 kr före skatt samt att jag jobbar extra…

jag hade en del lån sedan innan på ungefär 500 000 kr sedan bland annat ett samboförhållande där exet blåste mig på en del pengar och sedan har jag nu lånen som uppstått vid bedrägeriet på cirka 150 000 kr i lån med höga räntor…

har inte mycket utgifter i övrigt, har en hyra på 6300 kr

Har du provat blanda in polisen och tagit kontakt med en bankman. Är det rent bedrägeri att ex någon tagit lån i ditt namn utan ditt godkännande så tycker jag du ska prova bestrida allt ordentligt.

Har du provat blanda in polisen och tagit kontakt med en bankman. Är det rent bedrägeri att ex någon tagit lån i ditt namn utan ditt godkännande så tycker jag du ska prova bestrida allt ordentligt.
Ja, allt är polisanmält och även anmält och hanterat av banken. Det jag kan bestrida har jag bedtridit

Har en bra inkomst på 47000 kr före skatt samt att jag jobbar extra…

jag hade en del lån sedan innan på ungefär 500 000 kr sedan bland annat ett samboförhållande där exet blåste mig på en del pengar och sedan har jag nu lånen som uppstått vid bedrägeriet på cirka 150 000 kr i lån med höga räntor…

har inte mycket utgifter i övrigt, har en hyra på 6300 kr
Så du har ca 650000 i lån ( kostar vad per månad?), 47000 före skatt (blir vad efter skatt?), låg hyra och inga barn?

Så du har ca 650000 i lån ( kostar vad per månad?), 47000 före skatt (blir vad efter skatt?), låg hyra och inga barn?
Dock är de 150 000 snabblån med höga avgifter och inte kunnat betala något på 1,5 månad

Se vad kommunen har att erbjuda i form av råd typ hjälp till självhjälp. Du få ju trots allt själv göra det ekonomiska grovjobbet att reda ut ekonomin men råd och bollande av olika lösningar från utomstående är aldrig fel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp