Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skälig hyra?

Hej!

Bor i en hyresrätt där hyran nu efter hyreshöjning hamnade på ca 12.200 kr. Bor med sambon och två barn och har utmätning av lönen sedan tidigare. Behöver lämna in en ny information om utgifter till KFM utifrån hyreshöjningen. Tror att de anser att hyran är skälig?

Beror ju på. Är det en stor lägenhet? Är den nyproducerad. I slutet av 2023 satt jag i en tvåa på 54 kvadrat som kostade mig nästan 10000 kronor i månaden. Jag var första hyresgästen i det nybyggda huset. Älskade den lägenheten, men jag var tvungen att flytta. Om du bor i en ny trea eller fyra är inte 12200 kronor otänkbart.

Beror ju på. Är det en stor lägenhet? Är den nyproducerad. I slutet av 2023 satt jag i en tvåa på 54 kvadrat som kostade mig nästan 10000 kronor i månaden. Jag var första hyresgästen i det nybyggda huset. Älskade den lägenheten, men jag var tvungen att flytta. Om du bor i en ny trea eller fyra är inte 12200 kronor otänkbart.
Varför var du tvungen att flytta om jag får fråga?

12 200 kr med 2 vuxna 2 barn är skäligt i alla områden i Sverige

Visa bilaga 4868
Är det där total boendekostnad, inklusive uppvärmning och sophämtning etc.? Jag hyr ett hus och betalar ca 7 200 kr i hyra, men har kostnad för uppvärmning och sophämtning som utslaget på ett år landar på runt 10 000 om jag minns min beräkning rätt. Jag bor i en kommun med under 75 000 invånare och KFM sa inget om min boendekostnad i beslutet.

Är det där total boendekostnad, inklusive uppvärmning och sophämtning etc.? Jag hyr ett hus och betalar ca 7 200 kr i hyra, men har kostnad för uppvärmning och sophämtning som utslaget på ett år landar på runt 10 000 om jag minns min beräkning rätt. Jag bor i en kommun med under 75 000 invånare och KFM sa inget om min boendekostnad i beslutet.
Ja, det är totala boendekostnaden.

Varför var du tvungen att flytta om jag får fråga?
Jag ville inte betala så mycket i hyra. Idag har jag en åtta kvadratmeter mindre lägenhet (46 m2 istf 54 m2) som kostar 50% av vad den gamla kostade. På den tiden ville jag reparera min ekonomi, vilket jag klarade.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp