Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sjuk stress/Ackord går ut om 2 månader!

Hallå på er!

Som rubriken lyder så har jag nu sjuuukt mycket ångest och stress över att ackorduppgörelsen med Intrum till ett gammalt avida lån nu går ut i Maj månad.
Avtalet var på 12 månader där jag slipper betala hela räntan (som nu är uppe i 101k) OM jag betalar hela kapitalbeloppet som i maj kommer ligga på ca 270k, av 310k.

Jag trodde jag skulle få ett par tusenlappar i skatt som jag brukar få varje år, men får bara 420kr vilket jag inte hade räknat med.

Min nuvarande situation ser ut så här.

Inkomst 2020 - 250 000:-
UC - 7,6
FF- 0
Underskott - 39 000:-

Lån- Avida/Intrum inkasso idag på 279 000:-
Axactor - ca 85 000:-
Fairlo- 100 000:-
Northmill kredit 10 000/0kr utnyttjade

Min deklaration för 2021 som kom idag ser ut så här:

Inkomst- 320 000:- ( men då är extra saker inräknat från a-kassa och lite försäkringskassa, vet inte hur man ser på det, på det stora hela)
Underskott - 20 464

Min plan är att söka ett samlingslån nu 1år senare då det är min ENDA chans att rädda situationen. Jag hade tur att jag fick till ackord förra året då jag hade tappat hoppet, och nu är jag här.

Mina frågor är:

1. Hur ser mina chanser ut till ett samlingslån på 300 000:-?
  2. Jag antar att jag väntar på att de nya uppgifterna från skatteverket går in, innan jag söker samlingslån?
All hjälp uppskattas groooovt mycket då jag smått börjar få panik.
Om jag inte löser dessa 270 000:-, senast 2022-05-14 så MÅSTE jag betala hela räntan på 100k PLUS kapitalbeloppet på 270 000:- :facepleading:

Ska tillägga att jag har en misskött kredit som går ut nästa år =/

Senast ändrad:
Syns den misskötta krediten på en Bisnode? Wästgöta skulle kanske vara ett alternativ, kanske en kombo mellan Wästgöta och nåt annat lån.
Att köpa bort 100 000 är ju såklart väldigt lockande.

Syns den misskötta krediten på en Bisnode? Wästgöta skulle kanske vara ett alternativ, kanske en kombo mellan Wästgöta och nåt annat lån.
Att köpa bort 100 000 är ju såklart väldigt lockande.
Inte vad jag kan se från en tidigare upplysning som Fairlo gjorde förra året.
Står inget under Historisk skuldsaldo, enbart Fairlos upplysning som dem gjorde förra året i januari, men som nu ska vara borta, så även 0 FF på Bisnode.

Men kreditrisk ligger på 3 (svag) med förra årets deklaration.

Ja 100 000k i ränta hade varit mardröm. Jag måste chansa på att söka samlingslån men man är rädd att få avslag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp