Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

SJ, vilken kreditupplysning

Måste med kort varsel boka tågbiljetter för 2000 kr men pengar finns ej! SJ erbjuder faktura men precis som på många andra ställen är det oklart kring kreditupplysning... ''i vissa fall'' osv... Nån som har erfarenhet?!

Troligen (utan att veta säkert)Jag blev för några år sen nekad en SL-biljett på ca 30kr på faktura pga en bet.anmärkning:rolleyes: Borde stå på deras hemsida?

2000 för tågbiljetter. Jiiiises....Så undrar politikerna varför vi vanligt folk flyger.

För att svara på din fråga - Lite osäker, skulle tippa på UC.

Har köpt biljett via faktura där ett par gånger, aldrig varit med om att en uc tagits.

2000 för tågbiljetter. Jiiiises....Så undrar politikerna varför vi vanligt folk flyger.

För att svara på din fråga - Lite osäker, skulle tippa på UC.

Lägg till all tågtrafik är subventionerad av staten.

Köpte 2 gånger i julas och de togs inte någon upplysning på mig.. köpte dock på på bara total summa på 700.

" Görs det en kreditupplysning vid fakturaköp?"
Kreditupplysning kan förekomma men vanligtvis gör vi endast en egen bedömning baserat på din tidigare köphistorik hos SJ. Skulle vi göra en kreditupplysning så skickas en omfrågandekopia till dig. "

Jag har betalat på faktura två gånger. Visserligen gällde det bara 105-kronors biljetter, men ingen upplysning togs någon av gångerna.

Sen ska det tilläggas att jag var sen med betalningen andra gången, vilket tydligen gjort mig okvalificerad att köpa fler biljetter på faktura.

Tack för svar. Vågar inte testa, går väl knappast med ett knippe anmärkningar.

Jag har bara fått kopia på upplysning från Decidas när jag köpt på faktura.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp