Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Självkänsla och ekonomi

Oavsett hur man lyckas eller inte lyckas handskas med sin ekonomi så återstår känslan av att vara en misslyckad och värdelös människa. Hur hanterar ni det? Jag är inte ett dugg materialistisk eller avundsjuk över vad andra har för alla har sina problem.

När jag känner mig som mest värdelös över att ha misslyckats med min ekonomi så försöker jag tänka att jag har andra bra egenskaper. Jag är väldigt mån om nära och kära, alltid hjälpsam och ställer upp. Många säger att jag har ett väldigt stort hjärta, och kanske är det så. En av anledningarna till att ekonomin rasade var ju att jag månade så om min häst, som jag sett födas. Efter mer än 20 år ihop gjorde jag ALLT för honom, och alla hemska höga veterinärräkningar blev början på denna karusell. Plus andra extrautgifter samtidigt. . Dum i huvudet kanske många tycker att jag är, men älskar man någon så spelar det ingen roll hur många ben han/hon går på. Känner mig oerhört bitter periodvis, han är död och jag har skulder in absurdum. Ångrar mig? Nej egentligen inte. Kanske borde jag tänkt annorlunda, men hur hade jag mått om jag INTE kämpat för honom?? Troligen sämre.
Jag har många fina egenskaper, och jag är inte sämre än alla andra fast jag har ställt till det ekonomiskt. Alla är vi bra på olika saker och sämre på andra. Men man kan bara bli bättre på det man är sämre på :). Jag kan rida ett dressyrpass på hög nivå med svåra rörelser, men är inte så bra på den där pappersbiten som kallas pengar, men jag lär mig. Och jag har kunnat det bra förut, så jag är övertygad om att jag lär mig handskas med den biten igen ;-)
Vi är inte värdelösa, vi är precis lika bra som alla andra!! Du ärvinte värdelös, inte mer än andra, som har andra saker att bekymra sig om! Kom igen, du fixar detta!!
Kram

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp