Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sitter vi alla här i samma sits?

ja jag har funderat länge på sanering mina skulder är från 2007 och smslånen är ju dom nyaste.men hur funkar skuldsanering om man har lån med medsökande.för jag betalar även på lån vid sidan om utmätningen.och det är vansinne jag vet men det går.vet du hur det fungerar om den ena söker skuldsanering vad händer med medsökande då?

ja usch jag minns första gången dom tog skatten.skulle få tillbaka en rejäl hacka och min själ vad jag blev ledsen vilken känsla,men väldigt arg på mig själv tänkte ja där ser du dom pengarna kunde du ha hafft bättre användning för.om du inte....osv osv.men nu har man vant sig och det känns bra det med att de går till skulderna för det är mycket pengar som dom får varje år så det ja jo det är ju bra.

Jag vet inte hur det är när man har lån ihop, men kolla på kronofogdens hemsida om det står nåt. Jag hade också banklån vid sidan av utmätningen, men jag var ensam som sagt. Dina skulder verkar ju gamla i alla fall vissa av dom som du skriver. Du kan ju luska lite försiktigt om skuldsanering i alla fall. /Diandra

Oj va mycket de va skrivet här.
Tack Diandra för "fattiga riddare" hade totalt missat den fastän ja googlat o letat.
Kanonsida ju, hittade mycket bra där.

Denna sida är ju kanon me, verkar vara trevligt folk här inne me, skönt o se att man inte själv sitter i skiten.
Fast jag önskar alla att ni tar er ur det i rimlig tid.

Fattiga riddare hade ju precis det som jag letat efter ett tag i informationsväg.

Oj va mycket de va skrivet här.
Tack Diandra för "fattiga riddare" hade totalt missat den fastän ja googlat o letat.
Kanonsida ju, hittade mycket bra där.

Denna sida är ju kanon me, verkar vara trevligt folk här inne me, skönt o se att man inte själv sitter i skiten.
Fast jag önskar alla att ni tar er ur det i rimlig tid.

Fattiga riddare hade ju precis det som jag letat efter ett tag i informationsväg.

Så bra, Brölle. Ja jag är glad om nåt av det jag skriver kan hjälpa nån på något vis, och som sagt, vi är många i samma situation här som kan stötta varann. Ingen i min familj heller vet hur jag egentligen har det. /Diandra

Tog steget idag och berättade en liten del för min far hur illa ställt jag har det, han ska nu hjälpa mej med det kritiska på 12K som måste in för att inte få utslag på krfm.
Sen ska vi försöka gå vidare därifrån, men frågan är hur man ska berätta de andra 140K som ligger o släpar.

samma sits smslån tragedi

Hoppas att de kommer att ta bort alla sms lån från marknaden snart man tar de för att förstöra sitt eget liv och sin egen ekonomi och man blir isolerad fråv vänneroch släkt, jag har mig själv att skylla på och hade man fått hjälp av sin vanlig bank så hade inte det blivit så inte bara för mig utan för alla ni som sitter i samma båt. Nu har jag utöver mina vanliga skulder 65000:_ i snabba lån som ligger hos inkasso och snart hamnar de hos fogden

Låna pengar

Håller med vad alla skriver.

Läget är ju hopplöst fast man har en bra årsinkomst, men ändå dragit på sig en massa s...... lån som sen man inte kan betala och räntorna skenar iväg och man är fast i ekorrhjulet.
Tar nya lån för att lösa gamla och till slut så har man inga fler lån att ta man har lånat överallt och sen inte betalat tillbaks, hamnat på inkassso försökt medavbetalningsplaner som man sen inte kunnat hålla för man ska betala alldeles för mycket, hamnar hos krm etc etc.

Sen när man tittar på sina inkomster och ser att om man fick ett banklån med vettig ränta så skulle man inte ha några som helst problem att betala. Men se det får man inte, fast somliga håller med om att ja visst om du löste bort detta och i stället fick ett samlat lån till den ränta så vore det ju inget problem för dig att betala. Men se låna ut kan de inte. De kan bara vara trevliga och säga att visst det skulle du klara av, men tyvärr kan vi inte låna ut.
Jag förstår mig faktiskt inte på deras resonemang, de ser att man klarar av ett lån och med det skulle kunna ta bort sina hemska andra lån och man till och med kunde få pengar över vrje månad, men se låna ut kan dom inte.
Jag sitter till och med i den situationen att jag har en villa som jag har outnyttjat utrymme på, men de lånar inte ut för de löser inte småkrediter och de litar inte på att man löser dessa själv, ett jättekonstigt resonemang tycker jag.
Det finns visselrigen stället som skulle kunna hjälpa mig, men då ska dom ta över befintliga bolån och tyvärr har jag dom bundna så det skulle kosta mig närmare 180.000 för att lösa dem i förtid och då blev det ju inte så mycket kvar av de pengar jag skulle få låna tillatt lösa andra skulder och i slutändan så tar ju givetvis dessa en mycket högre bolåneränta så summan av det hela blir att det blir samma kostnader som förut.
Ja, man funderar dagar o nätter hur man ska ta sig ur detta innan allt går över styr.
Som sagt bankerna är inte mycket till hjälp när man behöver dem.

Tog steget idag och berättade en liten del för min far hur illa ställt jag har det, han ska nu hjälpa mej med det kritiska på 12K som måste in för att inte få utslag på krfm.
Sen ska vi försöka gå vidare därifrån, men frågan är hur man ska berätta de andra 140K som ligger o släpar.

Bra gjort Brölle, det var starkt av dig att tala med din far, jag vet det krävs mod. Nu är du en bit på väg. Hoppas det ordnar sig med det andra också. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp