Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sitter verkligen i skiten.

Jag har lån enligt följande

441980 på remember 12.6% ränta
249024 på Ica banken 5.6%
Remember kreditkort 31500 24.9% ränta.

Totalt: 722504 kronor.

Betalar enligt nedan per månad.
Remember privatlån 5665 .-
Remember kredit 2000 .-
Ica banken privatlån 2705 .-
Totalt: 10370.-

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Min kreditvärdighet är i botten för att jag ansökt om lån för att få bättre ränta. Kan inte få den bättre förrän maj 2023.
Jag har ingen lust att leva längre och vill gärna ha tips på vad jag kan göra. Jag är rädd och jag skäms.

Bor ensam, har 35000 brutto, per månad. Fast anställning.

Helt ärligt, vad hade ni gjort?

Jämka och studsa runt på betalningsfria månader

Situationen är nog inte så illa som du tror, hög ränta jo visst men för 700000 e 10370 en ok månadskostnad, men prioritera att få bort rememberkrediten genom att betala extra på den dvs allt du får över varje månad och om du har nått att sälja betala på den så får du ner månadskostnaden och bättre kreditvärdighet, men du har bra lön och du kommer klara dig genom detta

Så länge du inte tar nya (ytterligare) lån så har du väl egentligen inget att vara rädd för? Betala av kreditkortet snabbt så klarar du dig alldeles utmärkt till maj 2023. Håll hårt i pengarna så ligger du absolut under 600k (om du tar det på allvar) vid det laget. Då söker du bara nytt samlingslån och amorterar så mycket som möjligt på det tills det är färdigbetalt. Månadskostnaden är inte så hög att du ”sitter i skiten” mer än temporärt.

Det blir väldigt tuffa månader fram till maj. Det jag främst undrar över är om ens uc förfrågningar försvinner fram till mig, ser det möjligen lite ljusare ut med bättre ränte villkor? Jag har inget att sälja.

Samma sists, något mindre lån.

Se till att betala av alla småkrediter snabbt som kostar mycket. Oftast dom som äter upp mycket av lönen.

När jag t.ex. fått bort mina "småkrediter" (loanstep, creditstar), (lär väl ta ett tag). Så kommer jag ligga på 5000 i lånekostnader per månad inkl. amortering.
Får ut 27 153 per månad och hyran är 5000.

Vilket betyder att jag kommer ha ungefär 15000-17000 kvar varje månad efter räkningar när dom väl är betalda. Och då jävlar blir det att amortera på återstående skit!
Nu ligger jag på 9-10 000 kvar(när inte elräkningen kommer).

Längtar som fan! Men det lär nog ta ett år tills jag är där.
Det enda positiva just nu är att lånen alltid krymper per månad & jag klarar av att leva samt lyxa till det ibland.

men som sagt, snöbollsmetoden!

Det uppenbara i ditt fall är att döda "Remember kreditkort 31500 24.9% ränta."

Tack för pepp Tardus. Känner mig otroligt låg på livet just nu. Ditt scenario låter som en dröm. Jag önskar dig all lycka till. Du fixar det.

Tack för pepp Tardus. Känner mig otroligt låg på livet just nu. Ditt scenario låter som en dröm. Jag önskar dig all lycka till. Du fixar det.
Var inte meningen att får dig må dåligt! Skicka PM så kan jag peppa dig bättre! Du kommer också fixa det! Jag har varit exakt där du är och är fortfarande väldigt nära samma sits!
Du är grym! <3

Vad du är fin. Jag mår inte dåligt över det du skrev. Du var bara peppig. Jag mår vara dåligt över hur utom kontroll min situation är. Eftersom jag valde att betala in 5k på remember denna månaden har jag 1700 kvar på kontot till lön, men jag har mailat kommunens budget och skuldrådgivare så det är ett steg framåt. Tack för din omtanke ❤️

Kan du inte förlänga återbetalningstiden på stora Remember lånet? Då får du lägre månadskostnad och kan lägga mer på att lösa krediten. Krediterna väger tyngst för din kreditvärdighet. Du kommer att få bättre score snabbare än om ett år. Hur många ff, och när togs de?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp