Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sitter i skiten totalt. Snälla hjälp mig komma på en lösning!

Ursäkta sent svar men har försökt lösa detta!

Jag är jättetacksam för alla tips och råd!

Jag har nu tagit rådet och berättat för minavänner om situationen och dom var alla förstående. Jag betalade in en liten summa till var och en för att visa att jag ändå vill och ska betala tillbaka!

För ni har rätt, hyran är viktigast! Men jag har även fått slå ut denna hyran på några månader framöver vilket underlättade en hel del!

Men man skäms ju så fruktansvärt! För så fort man säger kronofogden så är den förutfattade meningen att jag slarvat osv.. Ni vet lyxfällan. Men alla har faktiskt varit så hjälosamma.

Har börjat rota i förrådet och ska försöka sälja av lite för att kunna lägga på hyran framöver!
Kan tyvärr inte ta ett extrajobb då jag inte har någon som kan passa barnen. Jag har ett heltidsjobb men det har varit tufft ändå med alla räkningar och lån från tiden jag var mammaledig och gravid. Och på grund av HAN då.

Men tack för alla råd, det hjälpte mig ❤️

Om du ansett att han gjort fel eller något som kan vara det minsta medvetet olagligt för att förskinga dig på pengar/sätta dig i en dålig situation under många så. så tveka inte att ta en juridiskt process om det och dessutom begära skadestånd utöver vad han gjort. Att acceptera det och låta det vara är det absolut största misstaget du kan göra om det handlar om något olagligt, hade berättat precis allt för en jurist och låtit juristen avgöra hur ni ska gå vidare.

Om du ansett att han gjort fel eller något som kan vara det minsta medvetet olagligt för att förskinga dig på pengar/sätta dig i en dålig situation under många så. så tveka inte att ta en juridiskt process om det och dessutom begära skadestånd utöver vad han gjort. Att acceptera det och låta det vara är det absolut största misstaget du kan göra om det handlar om något olagligt, hade berättat precis allt för en jurist och låtit juristen avgöra hur ni ska gå vidare.
Håller med dig. Sen får man dock inte glömma att det finns människor som lever för det här med att sprida lögner om en förälder hos Socialtjänsten, till barnens skola på nätet eller till ens arbetsgivare och fortsätter att utöva ”eftervåldet” genom att göra livet svårt för en.

Jag var i samma situation, ensamstående mamma med två småbarn, jag lätt allting gå till kronofogden och jag prioriterade alltid hyra och barnens mat, nu fick jag skuldsanering beviljat i 5 år, har fått hjälp av skuldrådgivare från kommunen. Hade två jobb och pluggade heltid till sjuksköterska. Är nu klar med utbildningen

Tack för alla svar!
Som svar på tidigare talare om det skett något olagligt. Nej, inte mer än lögner. Och svek och allt därtill. Jag som var dum i huvudet helt enkelt. Och ja, det får jag leva med.

Har nu låtit allt gå till kronofogden. Har prioriterat hyra och mat. Men räcker tyvärr inte denna månaden ändå. Man kämpar och kämpar. Det är VAB varannan dag osv.

Har försökt sälja av så mycket jag kan.

Nu för att klara maten och blöjorna måste jag fixa något.

Har inget mer att sälja. Har gått med i flera hjälpgrupper om lån på 3-500 kr. Inga svar. Har gjort allt jag kan. Vad ska jag göra nu? Finns det något annat ställe som lånar ut 500 kr privat? Där man kan uppge alla ens uppgifter för att visa att man är en ärlig människa?

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag är så trött i själen nu.

Har för övrigt bokat tid hos budget och skuldrådgivare för hjälp och stöttning. Men det är om 2 veckor.

Tack för alla svar!
Som svar på tidigare talare om det skett något olagligt. Nej, inte mer än lögner. Och svek och allt därtill. Jag som var dum i huvudet helt enkelt. Och ja, det får jag leva med.

Har nu låtit allt gå till kronofogden. Har prioriterat hyra och mat. Men räcker tyvärr inte denna månaden ändå. Man kämpar och kämpar. Det är VAB varannan dag osv.

Har försökt sälja av så mycket jag kan.

Nu för att klara maten och blöjorna måste jag fixa något.

Har inget mer att sälja. Har gått med i flera hjälpgrupper om lån på 3-500 kr. Inga svar. Har gjort allt jag kan. Vad ska jag göra nu? Finns det något annat ställe som lånar ut 500 kr privat? Där man kan uppge alla ens uppgifter för att visa att man är en ärlig människa?

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag är så trött i själen nu.
Jag tänker att socialtjänsten skulle kunna vara behjälplig med matpengar

Jag tänker att socialtjänsten skulle kunna vara behjälplig med matpengar
Ja det kanske dom eventuellt skulle kunna vara. Men tar hellre ett lån av någon på 500 kr. Annars ska jag ta ut kontoutdrag, stå i akutkö, lämna in en ansökan och sen vänta på svar. Sen i och med att jag har ett jobb och "borde" ha pengar över så är troligheten ganska liten. Har redan varit i kontakt med dom.

Ja det kanske dom eventuellt skulle kunna vara. Men tar hellre ett lån av någon på 500 kr. Annars ska jag ta ut kontoutdrag, stå i akutkö, lämna in en ansökan och sen vänta på svar. Sen i och med att jag har ett jobb och "borde" ha pengar över så är troligheten ganska liten. Har redan varit i kontakt med dom.
Du gör som du vill, men du har alltid rätt att hävda nöd. Det är enklare om du kan peka på att det är tillfälligt. Kontoutdrag behöver du alltid lämna för utredningens skull. Jag upplever att de större kommunerna (jag vet inte var du bor) inte utreder i så stor utsträckning i nödförfarandet utan brukar skriva rekvisition eller presentkort fram tills dess att din nästa inkomst kommer.

Du gör som du vill, men du har alltid rätt att hävda nöd. Det är enklare om du kan peka på att det är tillfälligt. Kontoutdrag behöver du alltid lämna för utredningens skull. Jag upplever att de större kommunerna (jag vet inte var du bor) inte utreder i så stor utsträckning i nödförfarandet utan brukar skriva rekvisition eller presentkort fram tills dess att din nästa inkomst kommer.
Jag tror också att du kan få tillfällig hjälp av socialen.
Svenska kyrkan (iaf i vår stad) ställer upp med matkassar /torrvaror, färdiga middagar de har fått av restauranger och I vissa fall delar de ut presentkort på Ica. Inget krav alls att tillhöra kyrkan.
Hoppas det löser sig

Brukar finnas hjälpgrupper på facebook där man kan få hjälp med mat, stadsmissionen, kyrkan osv. Vet att du inte vill höra detta, men att skaffa fler lån/skulder är det sämsta du kan göra. Det fortsätter bara månad efter månad med jakt på nya pengar att betala ifatt med. Jag har själv levt så och det äter sönder ens själ. ❤

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp