- Meddelanden
- 4 159
- Mottagna reaktioner
- 4 066
- Poäng
- 2 617
Ursäkta sent svar men har försökt lösa detta!
Jag är jättetacksam för alla tips och råd!
Jag har nu tagit rådet och berättat för minavänner om situationen och dom var alla förstående. Jag betalade in en liten summa till var och en för att visa att jag ändå vill och ska betala tillbaka!
För ni har rätt, hyran är viktigast! Men jag har även fått slå ut denna hyran på några månader framöver vilket underlättade en hel del!
Men man skäms ju så fruktansvärt! För så fort man säger kronofogden så är den förutfattade meningen att jag slarvat osv.. Ni vet lyxfällan. Men alla har faktiskt varit så hjälosamma.
Har börjat rota i förrådet och ska försöka sälja av lite för att kunna lägga på hyran framöver!
Kan tyvärr inte ta ett extrajobb då jag inte har någon som kan passa barnen. Jag har ett heltidsjobb men det har varit tufft ändå med alla räkningar och lån från tiden jag var mammaledig och gravid. Och på grund av HAN då.
Men tack för alla råd, det hjälpte mig ❤️
Om du ansett att han gjort fel eller något som kan vara det minsta medvetet olagligt för att förskinga dig på pengar/sätta dig i en dålig situation under många så. så tveka inte att ta en juridiskt process om det och dessutom begära skadestånd utöver vad han gjort. Att acceptera det och låta det vara är det absolut största misstaget du kan göra om det handlar om något olagligt, hade berättat precis allt för en jurist och låtit juristen avgöra hur ni ska gå vidare.