Sitter i skiten med Marginalen omstartslån..

Hej,
Ska försöka göra en lång historia kort.
min partner har många betalningsanmärkningar som vi inte behöver gå in på varför hen fått. Jag har inga betalningsanmärkningar, men tyvärr blanco för oss båda. 2 privatlån på totalt 780tkr. Sen har vi ett gemensamt bolån via Marginalen omstartslån på dryga 3.1 mkr. Detta omvandlades från Nordea till Marginalen pga betalningsanmärkningarna som kom var så höga belopp att vi inte kunde betala dem (jag vet, lätt att vara efterklok…)

nu är min partners samtliga betalningsanmärkningar över ett år gamla. Vi har chans att få tillbaka bolånet till Nordea i oktober i år, men just nu känner jag att det är övermäktigt att vänta. Vi betalar runt 17.000/mån i endast bolån just nu.

min uc är tyvärr 8.3%, jag har 6ff. Tror ni det finns någon sorts chans hos någon annan av storbankerna med våra förutsättningar att kunna byta bank och flytta bolånet dit innan oktober? Jag har en ny inkomst som inte syns på UC förrän i juli, men den är över 200.000 mer än föregående år.

Jag sitter alltså med båda blancolånen, min partner har inga skulder men massa betalningsanmärkningar

Bolånet är på 3.1 miljoner alltså. Vad är boendet värt?

Men jag vill inte riskera att dra på mig ytterligare en ff, utan vill veta vad ni tror att chanserna är… eller är det helt omöjligt med min ”mindre bra” kreditvärdighet..

Allt handlar om vad ert boende är värt idag. Skulle det vara värt 4 miljoner och ni har lån på 3 så finns det absolut banker som kanske hade sett intresse i er som kunder.

Det låter spontant lite optimistiskt bara för att anmärkningar är över ett år

Det låter spontant lite optimistiskt bara för att anmärkningar är över ett år
Nordea har sagt att det är mycket möjligt att vi kan flytta tillbaka vårt bolån dit till hösten (vi hade lånet där innan ekonomin sket sig). Men jag vill helst inte vänta till hösten, så tänkte om folk här såg nån chans i att någon annan storbank kan nappa eftersom jag har hög inkomst och inga anmärkningar. Och det inte rör sig om ett nytt lån..

Nordea har sagt att det är mycket möjligt att vi kan flytta tillbaka vårt bolån dit till hösten (vi hade lånet där innan ekonomin sket sig). Men jag vill helst inte vänta till hösten, så tänkte om folk här såg nån chans i att någon annan storbank kan nappa eftersom jag har hög inkomst och inga anmärkningar. Och det inte rör sig om ett nytt lån..
Varför skulle du inte kunnat flytta bolånet till Nordea redan nu? Omvärdera bostaden och baka in några blankos. Vad har du/ni för inkomst?
Jag sitter i samma sists. Har bolån hos Nordax (5,3%) och vill flytta bank helt o hållet till Nordea. De är tveksamma mén eventuellt går det om jag kan baka in några blankos. Så det kommer en mäklare snart för att värdera huset.
har 1,1 Milj i skuld. Inkomst 2021 577k (630k 2022). Bolån 1,1, värde 1,4. Nordea var väldigt trevliga. Kontakt via deras bolåneavdelning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp