Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sitter i en fruktansvärd jobbig situation. Behöver hjälp men den är för långt borta.

Hej alla fina människor!

det är så att jag har varit sjukskriven pga av att jag skadade mig i arbetet. Men försäkringskassan har dragit ut på tiden och har fortfarande inte fått utbetalt pengarna ännu.

Har liksom ingen möjlighet till att låna pengar men tjänar egentligen bra. Är tillbaka på arbetet men första lönen kommer ju 25 maj. Och ligger 4000kr back på hyran och fick inget uppskov av hyresvärden, istället hota dem med att kontraktet kan brytas. Har dock en inkomst på 35 efter skatt 25/5 plus försäkringskassan pengarna.

har saker för 1500 som jag lagt ut till försäljning men det är liksom allt. Vet inte vad jag ska ta mig till. Har ingenstans att ta vägen ifall kontraktet upphävs.

har låga månads räkningar, inte mycket utgifter men det hjälper liksom inte mig idag. Har fullständigt panik och ångest.

Ni här inne är så kloka människor, ni kanske har något råd till vad jag kan göra?

Med vänlig hälsning,
Daniel

Får förskott på lönen!
Många arbetsgivare även större är sjysta och hjälper till. Ännu mer pga du skadade dig på jobbet.
Testa!

Varför kan du inte få lån någonstans?

Förskott på lön helt klart första alternativet kolla om du har sparad semester du kan få ut i förskott. Lånar du och problemen med fk fortsätter riskerar du ju att hamna i den fällan.

Har redan kollat med förskott men tyvärr så kunde inte företaget erbjuda det :/

Har du guldsmycken eller liknande som går att panta på pantbank?

Har du förklarat för hyresvärden att Försäkringskassan har varit sena med utbetalningen? Verkar lite överilat att hota med att säga upp kontraktet för ynka 4000 kr om du kan betala in pengarna när du får dem från Försäkringskassan.

Ett alternativ kan vara att kontakta Försäkringskassan och höra efter när de tänker göra utbetalningen och sedan informera hyresvärden om detta datum och att han då får sina 4000 kr.

Ett alternativ kan vara att kontakta Försäkringskassan och höra efter när de tänker göra utbetalningen och sedan informera hyresvärden om detta datum och att han då får sina 4000 kr.
Troligen vet inte fk det själv, korta sjukfall går snabbt att handlägga, långt under en timma, men det är lång kö. Då från dom börjar till klar tar det många gånger bara en liten stund.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp