Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sitter fast i skiten, behöver ett lån på 50000 kr

Jag behöver ett lån på 50000. Har nyligen blivit dumpad efter 16 års äktenslap.. har 3 barn.. ingen bil och precis börjat jobba. Har pågående skuldsanering då exet lurat mig.. så vet inte vart jag ska ta vägen...känns som om det bara är att ge upp.

Hej Zafa, tråkigt!! Vet inte om det är lätt med lån vid skuldsanering men om ni gjort bodelning kanske det finns saker du inte behöver som du kan lägga upp utan kostnad på köp sälj sidor på Facebook eller betala med kommande mobilräkning på blocket. Ibland kan man ha tur och hitta någon bil från sent 90-tal som går helt okej för 4000 eller något, och om du har tur kanske du kan skrapa ihop det trots att du gjort dig av med saker sedan innan?
Nej ge inte upp. Gränsen för vad man orkar verkar kunna flytta på sig, och du måste flytta dig mot gränsen och inte stå kvar. Även fast det svider och är surt just nu. Om du behöver bilen till jobbet så prioritera den och barnen och dig.
Lurade exet dig att ta lån? Kram

Hej Zafa, riktigt trist. Supersvårt med nya lån när man har skuldsaldo hos kronofogden. Bra tips av Lilaros! Du kan även vända dig till budget och skuldrådgivare hos din kommun, om du inte redan har varit där förstås. Även svenska kyrkans diakoni kan hjälpa. Du kan hitta via din församling här: https://www.svenskakyrkan.se/sokforsamling

Jag behöver ett lån på 50000. Har nyligen blivit dumpad efter 16 års äktenslap.. har 3 barn.. ingen bil och precis börjat jobba. Har pågående skuldsanering då exet lurat mig.. så vet inte vart jag ska ta vägen...känns som om det bara är att ge upp.

Lån under pågående skuldsanering är bara att glömma.

Ja det är tyvärr omöjligt.

Pågående skuldsanering och få lån på 500.000 är omöjligt (I allafall just i Sverige, vet inte hur det ser ut om något annat land med medborgarskap kan bevilja). Bästa utvägen är nog att skapa ett case hos ARN (allmänna reklamationsnämnden), konsumentverket, polisen, ev försäkringsärenden, kronofogden och yrka på att du har blivit lurad av ditt ex.

50.000 är det väl dock och inte 500K?

Pågående skuldsanering och få lån på 500.000 är omöjligt (I allafall just i Sverige, vet inte hur det ser ut om något annat land med medborgarskap kan bevilja). Bästa utvägen är nog att skapa ett case hos ARN (allmänna reklamationsnämnden), konsumentverket, polisen, ev försäkringsärenden, kronofogden och yrka på att du har blivit lurad av ditt ex.

Det är lite sent när skuldsaneringen är igång.
Vore intressant att se hur borgenärer skulle agera när helt plötsligt tidigare icketvistiga fordringar nu blir tvistiga och inte ens ska ingå i skuldsaneringen..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp