Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sista dagen på skuldsaneringen – vad händer nu? Erfarenheter och tips

Idag är sista dagen med skuldsanering! :)
Ca 14-års röra (~9 år med löneutmätning + 5 år skusan) är snart över.
Man får hoppas (håller tummar å tår) att ingen har lämnat in omprövningsbegäran sista tiden.
MinUC ser lovande ut, inte för att jag har det minsta plan för att låna till något.
Så 5 års ekonomisk rehab har gett resultat!!

Vill bara tacka och buga framför allt för all stöd och råd i början av processen för ca fem och ett halvt år sedan. :folded:
Detta inkluderar givetvis även personal på KFM!

Stort grattis - måste kännas helt otroligt att bli skuldfri! :)

När du firat av det så rekommenderar jag att fortsätta leva på ganska sträng ekonomi några månader och snabbt bygga upp ett bra buffertkonto om du har möjlighet (eller om du inte redan gjort det) så att du har en ekonomisk säkerhet om något händer. Säg 15-20-25.000 på ett buffertkonto. Pengar du aldrig rör. Sen när det är gjort kanske man kan börja slappna av, men ändå påbörja ett sparkonto med långsiktigt sparande (separat sparande som inte har något med buffertkontot att göra)

Sista året har varit utan betalplan så ett visst grundsparande finns redan. Grymt skönt att se på kontot!
Inga stora belopp/månad men klarar typ nya glasögon utan att byta kosten till knäckebröd och snabbnudlar. ;)

Idag är sista dagen med skuldsanering! :)
Ca 14-års röra (~9 år med löneutmätning + 5 år skusan) är snart över.
Man får hoppas (håller tummar å tår) att ingen har lämnat in omprövningsbegäran sista tiden.
MinUC ser lovande ut, inte för att jag har det minsta plan för att låna till något.
Så 5 års ekonomisk rehab har gett resultat!!

Vill bara tacka och buga framför allt för all stöd och råd i början av processen för ca fem och ett halvt år sedan. :folded:
Detta inkluderar givetvis även personal på KFM!
Grattis och grymt bra jobbat!!!

Först och främst grattis!

Sen så är det väl bara till att ringa KFM och fråga? Det underlättar ju för dig så kan du lägga detta helt bakom dig...

Även om det är 7 månader väntetid på omprövning ser dom om det är registrerat på "din kundbild"

Sen så är det väl bara till att ringa KFM och fråga? Det underlättar ju för dig så kan du lägga detta helt bakom dig...
Jo, det är ju givetvis ett (vettigt) alternativ!
Ännu bättre vore det om man kunde se det direkt på "Mina sidor".
Hade sparat en del arbetstid hos KFM.

Såg detta på KFM's "Mina Sidor":
Screenshot_20250811-191601.png
Kommer det att stå där "för gott" eller försvinner det efter en viss tid?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp