Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sista dagen med betanmärkning

Mackeman2 - Exakt så var det hos mig, betyget sjönk och sjönk och sjönk (inte konstigt med tanke på att mitt historiska skuldsaldo är borta om typ 9 veckor)

biggen - Spännande. Då finns det väl absolut ingen anledning att den inte rasar ner till 1% och ännu bättre?
Hoppas det men det gör inte så mycket i vilket fall. Behöver inte söka lån förrän till sommaren då det är dags och köpa ny bostad. Då måste betyget vara bra!

Kan ju vara pga att man jämnförs mot en annan grupp. Det är nog betydligt ovanligare att folk utan anmärkning har ett historiskt skuldsaldo än folk som har anmärkningar.

Helt rätt. Så nu jämförs jag med gruppen som inte har anmärkning.
DÄREMOT.
När mitt skuldsaldo försvinner så bör jag rimligtvis ha "bättre" UC-score än dom flesta eftersom jag helt enkelt har en inkomst som är högre än gemene man.
Så bör det åtminstone vara...

Hoppas det men det gör inte så mycket i vilket fall. Behöver inte söka lån förrän till sommaren då det är dags och köpa ny bostad. Då måste betyget vara bra!

Då så!
Se bara till att inte dra på dig nya UC-förfrågningar och dylikt.

Officiellt är det borta ja, men UC eller andra aktörer berättar ju inte hur dom jobbar...

Tror faktiskt inte att det finns en anledning för oro vad det gäller det.
Du ser ju vilken information en bank ser om dig.

Tror faktiskt inte att det finns en anledning för oro vad det gäller det.
Du ser ju vilken information en bank ser om dig.

Ja ni har garanterad bättre koll än mig men ibland blir man misstänksam då det iallafall för mig verkar ologiskt hur betyg/kreditrisk mm fungerar.

Mitt betyg hos UC blev häromdagen mycket bättre än månaden innan, innan med sämre så hade jag betalat allting i tid, nu har jag kanske 30 ärenden hos inkasso och börjar få förelägganden, får se om det sjunker rejält även nästa månad ;)

Det har du däremot helt rätt i! Omöjligt att lära sig UC:s formler..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp