Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sista betalningsanmärkning borta, när sjunker scoren?

Nu diskuterar vi UC score som om en anmärkning vore den enda variabeln. I detta fall tror jag op har hög belåningsgrad i förhållande till sin inkomst. Alternativt många ff och utnyttjad kortkredit eller en kombination av allt. Om din sista anmärkning går ut och du inte har några ff eller skulder som kommer man naturligtvis få ett bra betyg.
Jo men varför är betyget lägre så länge man har kvar anmärkningen. Känns som UC-score för jämförelsegruppen för de med anmärkning är ett helt annat universum. Är det för att anmärkningen verkligen verkligen syns för alla och att ingen med anmärkning är aktuell för ett "vanligt" blanco?

gäst123- vad har du för förutsättningar i övrigt?

gäst123- vad har du för förutsättningar i övrigt?

Kreditbetyg mindre bra :(
Bolån 1180000 ( delat med min sambo)
Inkomst 2017 ca 250000
Underskott 2017 56000
Krediter 3 olika, allt som allt 27000
Lån 2 st, allt som allt 130000.
Ff är på tok för många för att ens ta upp :(

Knivig sits. Antar att man inte kommer få ihop de på något vis

Kreditbetyg mindre bra :(
Bolån 1180000 ( delat med min sambo)
Inkomst 2017 ca 250000
Underskott 2017 56000
Krediter 3 olika, allt som allt 27000
Lån 2 st, allt som allt 130000.
Ff är på tok för många för att ens ta upp :(

Knivig sits. Antar att man inte kommer få ihop de på något vis

Nope, det är bara att kämpa på och vänta ut förfrågningarna.
Sidor som BlueStep godkänner 10 betalningsanmärkningar men inte 30st förfrågningar, även om ingen ny tagits på ett halvår.
Jag förstår på sätt och vis att man ser ett riskbeteende i ff, men det är antagligen för man är desperat inte vill ha en anmärkning.

Har man obetalda dåliga krediter så kunde man ju önskat att en kreditgivare kunde förstå varför en person dragit på sig flera ff på kort tid - det visar väl att man försöker bromsa eller inte vill hamna värre situation som blir omöjlig att lösa.

Att bara ta en anmärkning, eller 10, genom att kanske inte ens öppna kronofogdens brev borde ju vara långt värre.
Men många ff är verkligen förödande.

Jo men varför är betyget lägre så länge man har kvar anmärkningen. Känns som UC-score för jämförelsegruppen för de med anmärkning är ett helt annat universum. Är det för att anmärkningen verkligen verkligen syns för alla och att ingen med anmärkning är aktuell för ett "vanligt" blanco?

En teori är ju att om man har en anmärkning har man väldigt liten chans att få nytt lån, vilket per automatik minskar risken att få en anmärkning till.

I övrigt är det som några har varit inne på redan, när en anmärkning försvinner och möjligheterna att få nya lån ökar, ökar också risken att man drar på sig nya anmärkningar, därav högre kreditbetyg. Men det bör efter några månader minska, i alla fall om man inte drar på sig någon förfrågan.

Det är skitsnack när jag hade två anmärkningar jag hade UC betyg 4,6 efter anmärkningar borta fick jag betyg 9,6 det betyder mindre bra vad fan är detta

Det är skitsnack när jag hade två anmärkningar jag hade UC betyg 4,6 efter anmärkningar borta fick jag betyg 9,6 det betyder mindre bra vad fan är detta
Bara som en heads up, tråden är från 2018. Tänker om Du förväntar dig ett svar :tummen:.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp