Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sileo Kapital UC

Av någon anledning tog Sileo Kapital en blank UC på mig i tisdags. De vill inte ta bort den. Hur får jag bort den? Tips och råd tack :) Ursäkta för tonen men jag är lite arg med Sileo just nu.

Av någon anledning tog Sileo Kapital en blank UC på mig i tisdags. De vill inte ta bort den. Hur får jag bort den? Tips och råd tack :) Ursäkta för tonen men jag är lite arg med Sileo just nu.
Varför har de tagit den? Har du ett inkassoärende hos dem?

Tyvärr tror jag inte att de tar bort den. Jag har själv fått en felaktigt tagen av Svea Inkasso, de erkände t o m att de gjort fel, men ändå tog de inte bort den. Jag skrev till Datainspektionen, men fick bara et blaha-svar ifrån dem. Man är helt maktlös i detta fall och tyvärr påverkar det kreditbetyget hos UC orimligt mycket.

På fakturan man fick från dom i mitten av augusti stod det att de skulle ta en kreditupplysning i september om man inte meddelade dom senast den 5/9 att man inte ville att de skulle ta den. Anledningen var att de tog den som ett led i sitt arbete med god kredit.... Nånting... Kommer inte ihåg vad det stod men jag mailade dom att jag inte ville att de skulle ta nån upplysning på mig och fick till svar att de noterat detta och inte heller skulle ta någon.

På fakturan man fick från dom i mitten av augusti stod det att de skulle ta en kreditupplysning i september om man inte meddelade dom senast den 5/9 att man inte ville att de skulle ta den. Anledningen var att de tog den som ett led i sitt arbete med god kredit.... Nånting... Kommer inte ihåg vad det stod men jag mailade dom att jag inte ville att de skulle ta nån upplysning på mig och fick till svar att de noterat detta och inte heller skulle ta någon.
Så var det för mig också när jag hade avbetalningsplan hos dem att man skulle meddela om man inte ville att de skulle ta en UC vilket jag missade så det blev en onödig UC tagen för mig. Kommer dock inte ihåg om de tog en blank UC eller inte.

Victory is mine :)

Hej

Refererande till ditt mail fredag den 16 september och tidigare telefonsamtal.

Vi har nu måndag den 19 september fått bekräftat ifrån UC att de tagit bort kreditupplysningen.

Din skuld uppgår till 13 469,43 kronor inklusive ränta och kostnader per den 2016-09-19.

Med vänliga hälsningar
Sileo Kapital

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp