Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sileo kapital - förhandlar om avbetalningsplan, blir det ett nytt lån?

Min Klarna skuld har gått till Sileo kapital. Jag sa att jag ville ha en avbetalningsplan då jag inte kan betala av hela skulden. Dem sa att vi kan börja med 600kr första 6 månaderna och sedan diskutera hur mkt jag har råd att betala. Såg nu att dem hade tagit en kreditupplysning på mig. Betyder det att dem har gjort om det till ett nytt lån?? Tänker på att jag tänker ansöka om en skuldsanering snart, så vill jag verkligen inte ta ett nytt lån.

Nej du har inte ett nytt lån.
Dom tar upplysning för att ha mer underlag i bedömning om vad som är rimlig avbetalningsplan

Grattis att du fick Sileo, bästa Inkassobolaget av alla jag haft att göra med och det har varit många! Vet inte om de blivit hårdare men 2-3 år sedan var de absolut bäst, mest hjälpsamma och tillmötesgående.

Grattis att du fick Sileo, bästa Inkassobolaget av alla jag haft att göra med och det har varit många! Vet inte om de blivit hårdare men 2-3 år sedan var de absolut bäst, mest hjälpsamma och tillmötesgående.
Vad bra att höra, jag håller med dig. Jag tyckte att dem var väldigt trevliga.

Vad bra att höra, jag håller med dig. Jag tyckte att dem var väldigt trevliga.
Ja, och det stämmer det som brukar rabblas upp när man ringer till ett inkasso och hamnar i telefonkö: Vad bra att du ringer till oss. Vi hjälper dig att betala dina skulder!

Intrum, Lowell, Svea m m borde istället spela in ett ärligt meddelande:
Vi stjälper dig så du inte kan betala dina skulder.
Och sen lägger de upp så man ska betala 8000 kr i månaden. Och skickar dig gräddfilen till Kf.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp