Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sevendays ringer efter beviljad ansökan

Jag blev godkänd ett samlingslån hos Sevendays. Skulle skicka in en lönespec och signera - sen var allt klart.

Idag ringde dom mig, och skickade sms med att dom försökt nå mig
Jag avskyrrrr att prata I telefonen.

Vad brukar banken vilja, när lånet blivit beviljat?

Dom vill nog bara informera om att lånet är klart och kolla om du även vill ha ett extra skydd för ditt lån.

Dom vill nog ha kompletterande information vad du gjort för lånet innan hur situationen kom sig

Aldrig varit med om att en bank ringer efter ett beviljat lån. Blir ju skit nervös

Aldrig varit med om att en bank ringer efter ett beviljat lån. Blir ju skit nervös

Jag var med om det en gång för några år sedan och blev också supernervös men de ville bara att jag skulle svara på ett par frågor innan utbetalning. Typ bekräfta min adress och vad jag hade för bil/när jag köpt den vill jag minnas. Någon form av extra koll för att se så jag var jag som jag förstod det.

Ibland ringer de får att sälja en försäkring till lånet. Lendo gör det.

Medförsäljning av tjänster vanligtvis, t ex försäkringar.
Northmill ringde mig dagarna efter utbetalning för erbjuda att samla mina andra skitlån.

Självklart ringde jag! Det var om låneskydd. Ville bara veta vad det kunde vara innan jag ringde dit. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp