Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sevenday problem

Jag klistrar in mitt inlägg från tidigare:

Det var inga som helst problem att byta offert på Lendo. Dom såg att avtalet med Sevenday var makulerat osv. Fick ett lite sämre erbjudande på 3.6% men hellre det än en bank som inte går att nå osv.

Så länge det inte gått över 30dagar så ska det gå att använda samma UC. Sevenday svarade snabbt (märkligt nog!) på min begäran om makulering. Bara det känns skumt när dom inte svarar på förfrågningar om utbetalning etc.

Har gått ca 4 veckor sen uc gjordes:/ undra va de är som gör att dom inte svarar och helt omöjliga att få tag på när man läst så mkt annat positivt om dom.

Ska hon ringa Lendo o säga vadå?:/ Alltså dom borde kunna göra en ny lpne ansökan utan o ta en ny kredit upplysning. Sevenday svarar varken på telefon elr mail så hur säger man upp lånet där? Allt e signerat med bank id så de är klart...bara vänta på utbetalning men hur stoppar man de när man inte får tag på dom...
Hon har inget att förlora, bara att vinna på att ringa Lendo och förklara exakt hur det ligger till.
Allt hon kan få är ett Nej från Lendo men jag kan lova att Lendo kommer kontakta Sevenday och se till att de betalar ut pengarna.
Lendo är ett förstort varumärken för att låta deras namn dras i smutsen.

Hon har inget att förlora, bara att vinna på att ringa Lendo och förklara exakt hur det ligger till.
Allt hon kan få är ett Nej från Lendo men jag kan lova att Lendo kommer kontakta Sevenday och se till att de betalar ut pengarna.

Helt galet hur sevenday beter sig just nu :( Ja jag har berättat detta för henne så får se efter helgen vad dom på Lendo säger :(

Har gått ca 4 veckor sen uc gjordes:/ undra va de är som gör att dom inte svarar och helt omöjliga att få tag på när man läst så mkt annat positivt om dom.
Semester och sjukdom räcker långt

Starkt att lova det ändå. Jag lovar sällan saker utanför min kontroll.
Om ditt löfte inte går hem, ger du lån i stället?

Okej det blev lite fel formulerat, men tror och hoppas att Lendo inte vill ha med denna typen av aktörer att göra.
Jag tror lendo hellre stoltserar med så många banker som möjligt.
Dom har ju en som bara erbjuder något mindre lån, kanske 30 eller 50 till 35% ränta, credito eller något. Det är nog sämre..

I fredags när hon logga in på sin sida på Sevenday så fanns ingen information alls...idag stod de att hon hade ett lån där och det var under uppdatering så hon avaktar lite med ny ansökan hos Lendo..pengarna verkar trots allt kanske komma snart....räntan hos sevenday va ju väldigt bra iaf

Imorse fick hon sms att lånet betalats ut o pengarna på kontot:) de va värt väntan me tanke på räntan:) Hoppas alla andra som ansökt oxå får utbetalt nu

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp