Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sergel, vad händer om jag inte kan betala

Hej! Jag har skulder hos kfm och löneutmätning.. Har även några avbetalningsplaner till inkasso.. Nu är det så att till sergel inkasso betalar jag 1800kr i månaden och denna månaden fixar jag det inte.. Hur ska jag göra?? Vad händer om jag inte betalar?? Går det direkt till kfm?? Det är en stor skuld på 120000kr.. Vad kommer hända?? Läggs det bara till på utmätningen eller vad händer?? Mår så dåligt nu och vill bara dö.. Är rädd att det ska dras till något annat typ tinget eller något.. Snälla hjälp mig jag orkar snart inte mer..

Hej! Jag har skulder hos kfm och löneutmätning.. Har även några avbetalningsplaner till inkasso.. Nu är det så att till sergel inkasso betalar jag 1800kr i månaden och denna månaden fixar jag det inte.. Hur ska jag göra?? Vad händer om jag inte betalar?? Går det direkt till kfm?? Det är en stor skuld på 120000kr.. Vad kommer hända?? Läggs det bara till på utmätningen eller vad händer?? Mår så dåligt nu och vill bara dö.. Är rädd att det ska dras till något annat typ tinget eller något.. Snälla hjälp mig jag orkar snart inte mer..

Har du löneutmätning idag så är det nog svårt att upprätthålla avbetalningar hos inkasso. Släpp den till kronofogden. Den läggs bara till övriga skulder, inget annat händer. Så du behöver inte vara rädd. (sol)

Tack för svaret.. Är det helt säkert?? Har 2 andra avbetalningar med till olika inkassobolag.. Detta tynger hårt och jag har jättejobbigt att få ihopa ekonomin.. Tycker ni jag ska släppa dom med??

Tack för svaret.. Är det helt säkert?? Har 2 andra avbetalningar med till olika inkassobolag.. Detta tynger hårt och jag har jättejobbigt att få ihopa ekonomin.. Tycker ni jag ska släppa dom med??

Det går inte att hålla på att avbetala då man redan har utmätning. Om du redan har en hel del skuld hos kronofogden så släpp det övriga med. Finns ingen anledning att mata inkassobolagen, när du redan är hos kronofogden.

Ok.. Tack för svaret... Då får jag släppa dom sista nästa månad då jag redan betalt 2 st..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp