Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sergel inkasso

Hej jag undrar om och någon har någon skuld till Sergel inkasso? Och om dessa rapporterar något till UC?? Har inte dom en egen kreditupplysning? Varför skulle de rapporter

jag har en kredit från Qliro som har hamnat där. Jag är rädd att få en missköt kredit på min uc. Qliro säger själva att det är inte dom som ger den utan inkasso? Förstår inte riktigt på Qliro ena stunden säger dom vi rapporterar till uc enligt våra villkor. Har läst deras villkor och står ingenting om missbrukat kredit.

Är det någon som sitter på lite kunskap om detta tro ?
Tack!

Sergel är väldigt bra att ha att göra med

Jag tror inte att Qliro själva vet om de rapporterar misskött kredit eller inte. Det är väl egentligen inte inkasso som rapporterar utan i samma stund som ett lån går vidare till inkasso så rapporteras det som misskött kredit om långivaren rapporterar till Uc.

Det har skrivits här om Qliro i andra trådar, såvida man får anmärkning eller inte, hoppas ngn som haft Qliro men släppt till inkasso kan svara på din fråga.

Jag hamna på Sergel med pjum. De blev inte misskött kredit. Så då är det alltså Qliro som bestämmer om de blir misskött kredit?

Ja antagligen! Skrev med dom idag och frågade: är det ni som informerar till UC angående misskött kredit eller är det inkasso bolaget? Jag antar att det är ni för på brevet står det ”enligt våra villkor”

hon säger: hur menar du? Är det faktura eller delbetalning?
Jag: det handlar om delbetalning.
Hon: Ja, eftersom vi är fordringsägare fortfarande.
jag: så svaret är att det är ni?
Hon: jag det är vi.
jag: och vart står det i eran kreditvillkor att ni rapporterar missbruksregister?
hon gick och skulle kolla med en kredit snubbe och kom tillbaka och säger, nej det är inte vi utan det är våran inkasso som registrerar! Och sen lämnar chatten.

Helt otroligt haha! Ska fan ringa sergel imorgon och höra med dom.

Är sergel bra att ha o göra med angående bra avbetalningar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp