Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sergel inkasso

Ja påminnelse får man, sen får man alltid förlänga betal datum eller delbetala sin skuld.

Avbetalningsplan har jag sen ett år tillbaks så den är pågående. Men man får alltså en påminnelse på en pågående avbetalningsplan också? Vet du ungefär hur många dagar man har på sig att betala påminnelsen?

Avbetalningsplan har jag sen ett år tillbaks så den är pågående. Men man får alltså en påminnelse på en pågående avbetalningsplan också? Vet du ungefär hur många dagar man har på sig att betala påminnelsen?
Jag har många avbetalnings planer hos sergel och har missat några ggr men brukar vara 2-3 dagar innan dom antingen tar bort planen och istället skickat ut hela beloppet att betala inom 8 dagar har jag för mig, innan dom skickar till kfm

Ok, tack för svar. Får nog ringa dom direkt när de öppnar imorgon och fråga om jag kan få anstånd eller betala dubbelt nu sista april. Upplever tyvärr inte att inkassobolagen är särskilt medgörliga. Har haft tufft med allvarlig sjukdom under 2020 med jobbiga operationer men inget inkassobolag förutom Sileo verkade bry sig eller vilja hjälpa mig. Får hoppas Sergel kan ge mig anstånd.

Ve
Ok, tack för svar. Får nog ringa dom direkt när de öppnar imorgon och fråga om jag kan få anstånd eller betala dubbelt nu sista april. Upplever tyvärr inte att inkassobolagen är särskilt medgörliga. Har haft tufft med allvarlig sjukdom under 2020 med jobbiga operationer men inget inkassobolag förutom Sileo verkade bry sig eller vilja hjälpa mig. Får hoppas Sergel kan ge mig anstånd.
Vet iaf att dom brukar vara svår med anstånd när de gäller avbetalnings planer. Men sen om man alltid har skött betalningarna så tycker iaf inte jag att det ska vara nåt problem.

Skickar Sergel ut påminnelse, någon som vet och hur många dagar brukar man ha på sig att betala? Har aldrig varit sen hos dom men inte kunnat betala i mars. Oroar mig för detta. Brukar dom vara lätta att ha att göra med?
Skickar inte ut påminnelsen , avbryter planen direkt tyvärr

Skickar inte ut påminnelsen , avbryter planen direkt tyvärr
Ja det var det jag befarade. Det är ingen jättestor summa, ca 2700 kr men har ingen möjlighet att betala det förrän 19 april. Tror du dom kan gå med på att jag får betala hela summan då om de nu avbrutit avbetalningsplanen? Eller skickar dom direkt till KFM? Är dom så tuffa att de inte ens skickar påminnelse? Bara dom går med på att jag får betala 19 april så är jag nöjd. Blir ytterligare en tuff månad då men kan ju stryka ett inkassobolag från skuldlistan.

Senast ändrad:
Ja det var det jag befarade. Det är ingen jättestor summa, ca 2700 kr men har ingen möjlighet att betala det förrän 19 april. Tror du dom kan gå med på att jag får betala hela summan då om de nu avbrutit avbetalningsplanen? Eller skickar dom direkt till KFM? Är dom så tuffa att de inte ens skickar påminnelse? Bara dom går med på att jag får betala 19 april så är jag nöjd. Blir ytterligare en tuff månad då men kan ju stryka ett inkassobolag från skuldlistan.
Jag hade ringt i morgon. Det jag upplevt är att dom är rätt snabba med att skicka till kronofogden om man missar betalplanen ! Tycker sergel har blivit betydligt hårdare nu än innan .

Ringer direkt när de öppnar. Tänker att de kanske inte hunnit göra så mycket ännu då avbetalningen skulle varit betald senast 31 mars. Dom jobbade väl på torsdagen men sen har det ju varit stängt. Tycker de borde invänta betalning också om man ska betala senast 31 mars och det varit många helgdagar. Sen vad de går med på är ovisst. Handlar mycket om vem jag hamnar hos också. Får hoppas det är någon förstående person som haft en trevlig påsk.

Ringer direkt när de öppnar. Tänker att de kanske inte hunnit göra så mycket ännu då avbetalningen skulle varit betald senast 31 mars. Dom jobbade väl på torsdagen men sen har det ju varit stängt. Tycker de borde invänta betalning också om man ska betala senast 31 mars och det varit många helgdagar. Sen vad de går med på är ovisst. Handlar mycket om vem jag hamnar hos också. Får hoppas det är någon förstående person som haft en trevlig påsk.
Även om dom skulle hunnit skicka det så blir det ändå bara 600 kr extra som du kan betala vid lönen så är den borta :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp