Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ser Kreditz hur mycket pengar som finns på kontot? Vad ser dom?

Hej!

Jag är mitt uppe i att försöka ta ett samlingslån (90k) för att samla massa krediter som drar ner ekonomin i tjärvet. Jag har gjort en förfrågan via Zmarta och ser att vissa låneerbjudanden använder sig av Kreditz som är helt nytt för mig. Jag blir lite nojjig att dom ska se att jag bara har 900 kr kvar på kontot en vecka efter löning samt om dom lägger värdering i vad en lägger pengar på? Snabbmat osv. Jag har inte tagit lån på flera år, har äntligen fått ett okej kreditvärde (1.3). Men jag är en ADHD person med dåligt konsekvenstänk och som spenderar oansvarigt. Jag spelar inte. Men jag lånar pengar av närstående i princip varje månad i och med att mina krediter sväljer min lön varje månad.

Det här är en del av resan att bli mer ekonomiskt stabil och därför är jag nojjig att ansökan ska avslås. Då det isåfall har blivit en förfrågan på UC i onödan.

Min fråga är väl.. vad ser Kreditz när dom gör en sökning? För det verkar ju som att det är mer än bara lönen dom kollar på? Speltransaktioner har jag förstått, men jag spelar inte. Ser dom att jag har 900 kr kvar?

Ja de ser vad du har på kontot och hur snabbt du bränner lönen. Sen är det upp till långivaren att besluta om de vill ge ut krediten.

Vill bara säga att det är bra att du kämpar för att få en bättre ekonomi och att du är medveten om att du har dålig konsekvenstänk men vill ändå ändra ditt beteende.
Att behöva låna från närstående varje månad kan inte vara kul som du själv märker.
Har du ngn vän/närstående med ordnad ekonomi som skulle kunna hjälpa dig med din ekonomi, hur du kan tänka kring pengar, sparande och sådant???
Annars kan du få hjälp här för här finns många som har varit på botten men rest sig. Det är oerhört viktigt att man inser vilka fel man gjort och lär sig av det och gör rätt framöver. För annars kommer du om ett år behöva söka ett ännu större lån för att betala tillbaka det gamla lånet och rätt som det är är man skuldsatt upp över öronen som de flesta av oss här är.
Alla människor älskar inte att göra budget men även de som inte gör det (som jag t ex) kan ha kontroll på sin ekonomi ändå!
Jag hoppas verkligen att du hittar ett sätt som fungerar för dig.
Har du inget sparande så se till att du börjar lägga undan om så lite som 200-300 kr varje månad.
Lycka till <3

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp