Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ser kf sambos inkomst vid min löneutmätning

Dem har aldrig kollat upp sambons lön vid utmätning för mig. Enbart vid skuldsanerings ansökan.
"kolla upp" är väl också felaktigt?
Du fick väl uppge din sambos inkomst under skuldsanering?

"kolla upp" är väl också felaktigt?
Du fick väl uppge din sambos inkomst under skuldsanering?
Vid skuldsanering kollar dem upp sambons lön genom skatteverket för att säkerställa att det stämmer eftersom att inkomster/utgifter ska sammanställas i hushållet. Vid löneutmätning skriver man bara ner en lön men ingen kollar om det faktiskt stämmer.

Ja annars hade ju folk kunnat säga att sambon tjänar 0 och därmed själva kunna få massa pengar över. Dom såg direkt min sambos inkomst när jag hade inledande så det är inte felaktigt.

Ja annars hade ju folk kunnat säga att sambon tjänar 0 och därmed själva kunna få massa pengar över. Dom såg direkt min sambos inkomst när jag hade inledande så det är inte felaktigt.

Din sambo fanns väl hos kfm

Din sambo fanns väl hos kfm

Inte då tror jag, dom kan ju förvisso gått på samma uppgifter sedan tidigare. Men dom visste på kronan vad hon hade. Kan förvisso vara att dom kollade för att jag sa att jag inte visste vad hon hade exakt.

Vid skuldsanering kollar dem upp sambons lön genom skatteverket för att säkerställa att det stämmer eftersom att inkomster/utgifter ska sammanställas i hushållet. Vid löneutmätning skriver man bara ner en lön men ingen kollar om det faktiskt stämmer.
Du menar sambons lön? Eller även den utmätningen gäller? Varför kollar ingen?

Men hur ska man göra om sambon har lön en månad in på utmätningen och sedan blir arbetslös månaden efter. I mitt fall har sambon bara anställning kvar en månad inpå min löneutmätning. @Lasseman har du något svar? Tänkte på när man ska fylla i löneuppgifter när utmätningen ska påbörja.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp