Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ser dom pengar på annat konto under skuldsanering?

Läste om en kvinna som hade skuldsanering och fick ett arv på runt en halv miljon. Hon avstod arvet till sin son. Det prövades ända upp till högsta domstol. Hon fick inte behålla sin skuldsanering. Vet inte hur mycket skulder hon hade men att förlora min skuldsanering skulle vara mardröm för mig.

Jag hade skuldsanering för x antal år sen då jag fick in en ganska stor vinst som hade räckt att betala av hela skulden på men tyckte absolut det inte fanns en enda anledning till det.Pengarna in på kontot och skuldsaneringen rullade på som om inget hänt.Men då hade jag ingen skuld på banken heller där jag har mitt konto.

Jag hade skuldsanering för x antal år sen då jag fick in en ganska stor vinst som hade räckt att betala av hela skulden på men tyckte absolut det inte fanns en enda anledning till det.Pengarna in på kontot och skuldsaneringen rullade på som om inget hänt.Men då hade jag ingen skuld på banken heller där jag har mitt konto.

Det är lite det jag trodde också. Man kan då säga att du drog vinstlotten två gånger om :D

Läste om en kvinna som hade skuldsanering och fick ett arv på runt en halv miljon. Hon avstod arvet till sin son. Det prövades ända upp till högsta domstol. Hon fick inte behålla sin skuldsanering. Vet inte hur mycket skulder hon hade men att förlora min skuldsanering skulle vara mardröm för mig.

Det lät ungefär lika smart dom folk som börjar skriva över egendom på frun/make/syskon när det börjar ramla in brev från kfm.
Viss lös egendom går att utmäta ändå, resten kan borgenärerna få betalning ur genom att få gäldenären i konkurs och återvinna gåvorna där. Utöver det riskerar man bli dömd för oredlighet mot borgenär, och med de meriterna i listan är man sannolikt inte aktuell för skuldsanering på ganska många år.

Kfm utreder inget under pågående skuldsanering om inte nya skulder kommer in. Borgenärerna verkar dock bevaka diverse offentliga ställen för information.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp