Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ser bankanställda mina saldon?

Av ren nyfikenhet undrar jag vad ”Amanda” eller ”Josef” på kundtjänst kan se i deras system. Kan de exempelvis se mina saldon på mina olika konton?

Anledningen till att jag frågar är för att en gammal bekant har fått jobb på min lokala bank där jag är kund. Han skulle aldrig dra sig från att gotta sig i sina känningars privatekonomi.

Om jag exempelvis ringer in till kundtjänst och vill ha hjälp med en utlandsbetalning kan den som svarar då se hela min privatekonomi?

Jag kommer byta bank pga av detta.

Ja bankpersonal ser dina saldon.
Du identifierar dig med BankId av just den anledningen att personalen ska få överblick av ditt konto.

Visst ser bankanställda saldon även fast man inte verifierar sig?

I @Småland situation har jag förståelse, i övrigt ser jag inte anledning att bry sig särskilt mycket då det råder banksekretess och personen som tar en titt på ditt banksaldo har glömt av det vid nästa kund som ringer in..

Jag kommer byta bank! Någon mer som har erfarenhet av att ha en idiot till bekant som jobbar på din lokala bank?

Jag kommer byta bank! Någon mer som har erfarenhet av att ha en idiot till bekant som jobbar på din lokala bank?
Jag skulle byta bank direkt!
Har själv upplevt samma och vet att vissa är mer nyfikna än andra. Den personen det gällde för mig hade/har en fru som sitter på sitt jobb o kaxar i lunchrummet att den o den är skyldiga över allt. Men svårt att anmäla men vore jag hon med en make som jobbar på bank så skulle jag välja att vara tyst oavsett om jag fått informationen hemmavid eller via instrum justitia eller på skvallervägen.

Visst ser bankanställda saldon även fast man inte verifierar sig?
Jadå, bara dom slår in personnumret så.
Du har dock möjlighet att få ut uppgifter om vilka som kikat på dig.

Du gör väl dina bankärenden själv eller så ber du om en annan handläggare om det är puckot som svarar

Länge sedan nu, men min mamma jobbade på bank och när jag hade flyttar hemifrån ( myndig, studerade) kollade hon mina konton titt som tätt. Jag bytte bank när hon en gång kommenterade en större transaktion.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp