Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Separation

Hej.
Min sambo och jag har ett hus som jag vill ta över nu när vi ska separera. Banken säger nej till att jag tar över lånen då dom menar att det blir minus i kalkylen. Jag vet att jag skulle fixa det. Jag vill att mitt ex flyttar ut till egen lägenhet och vi båda står kvar på lånen tillsvidare men att jag betalar allt. Han hävdar att han inte får ta en lägenhet så länge han står kvar på lånen. Stämmer det? Varför isåfall?

Hej.
Min sambo och jag har ett hus som jag vill ta över nu när vi ska separera. Banken säger nej till att jag tar över lånen då dom menar att det blir minus i kalkylen. Jag vet att jag skulle fixa det. Jag vill att mitt ex flyttar ut till egen lägenhet och vi båda står kvar på lånen tillsvidare men att jag betalar allt. Han hävdar att han inte får ta en lägenhet så länge han står kvar på lånen. Stämmer det? Varför isåfall?
Det stämmer hos de flesta hyresvärdar, de anser har har boende då för de vet ju i praktiken inte att han han inte bor där

Men hur ska man göra då? Jag klarar inte att bo i samma hus som exet en dag mer än nödvändigt! Vilken bank är "snällast" i min situation?

Bluestep?

Det stämmer hos de flesta hyresvärdar, de anser har har boende då för de vet ju i praktiken inte att han han inte bor där
?
Är väl inga problem så länge han tänkt sig skriva sig där? Hyresvärden har väl inga problem du äger hundra andra fastigheter.

Hej.
Sälj huset,

Köp ett annat är bästa rådet.

Gjorde så när jag separerade. Pengarna delades och alla blev nöjd.
Efter det behövde jag inte ha mera med henne att göra

?
Är väl inga problem så länge han tänkt sig skriva sig där? Hyresvärden har väl inga problem du äger hundra andra fastigheter.
Nä så tänker jag oxå! Men h"n hävdar att det är olagligt att hyra lägenhet när man har bolån.

Sälj huset,

Köp ett annat är bästa rådet.

Gjorde så när jag separerade. Pengarna delades och alla blev nöjd.
Efter det behövde jag inte ha mera med henne att göra
Svårt läge att sälja nu ju. Det kommer ta tid och det kommer knäcka mig totalt! Har tidigare försökt sälja men utan att lyckas...

Nä så tänker jag oxå! Men h"n hävdar att det är olagligt att hyra lägenhet när man har bolån.
@Kimsan72 du kanske kan svara här då du jobbar med detta. Men ser inget hinder.

Hade jag varit han hade jag dock inte varit särskilt intresserad behålla min del av lånet efter separationen i så fall om man har barn men annars hade jag tvingat fram en försäljning eller ena parten löser ut mig som i detta fall nu inte går.

Vad är skulden? Värde på fastigheten och din inkomst.

Kanske Banken skulle kunna ha något att säga till om det. Om han står på lånet men inte står skriven där. Det har sedan påverkan på att få hyresrätt där man måste skriva sig på adressen.
Bäst är att sälja. Allt går att sälja, det handlar om rätt prissättning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp