Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sen med betalning collector

Hej!
Har ett lån hos collector som jag är sen med betalning på.
Vet någon hur processen ser ut hos dom när man är det ? inkasso, påminnelser osv

tacksam för svar :)

ingen som vet? :) lite kris här hur snabb jag måste vara att betala innan det sker något tråkigt. Det är alltså februaris betalning.

Du får ett inkassokrav från deras egna ”Coll”. Läggs på 180 spänn men sen händer ingenting förrän efter tre obetalda månadsfakturor. Så du kan vara lugn :)

Hej!
tack för svar,. Va bra!.. och man riskerar ingen missbrukad kredit förrens efter 3 förfallna betalningar då antar jag?

Du får ett inkassokrav från deras egna ”Coll”. Läggs på 180 spänn men sen händer ingenting förrän efter tre obetalda månadsfakturor. Så du kan vara lugn :)

Skriv riktig fakta så att folk inte hamnar i skiten!!
Du kan numera få missbrukad anmärkning av Collector numrera, samt att colligent kan ta en UCförfrågning i samband med att din skuld hamnar hos dom... den slår hårdare än en anmärkning och sitter i 12 månader!

Tack för svar ! Gäller detta alltså om man är sen med endast en betalning ?

Skriv riktig fakta så att folk inte hamnar i skiten!!
Du kan numera få missbrukad anmärkning av Collector numrera, samt att colligent kan ta en UCförfrågning i samband med att din skuld hamnar hos dom... den slår hårdare än en anmärkning och sitter i 12 månader!
Fast du har faktiskt fel.
Jag ligger efter med två betalningar som är hos inkasso. Pratade med dem senast förra veckan och frågade detta. De rapporterar misskött kredit först när man fått ett uppsägningsbrev (som man får om man ligger efter med 3 betalningar) och inte betalat det.

Fast du har faktiskt fel.
Jag ligger efter med två betalningar som är hos inkasso. Pratade med dem senast förra veckan och frågade detta. De rapporterar misskött kredit först när man fått ett uppsägningsbrev (som man får om man ligger efter med 3 betalningar) och inte betalat det.

detta är då alltså privatlån .. inte betalkoll ?:)

Jag har ringt Collector två gånger angående detta och de har sagt båda gångerna att missbrukad kredit rapporteras först när hela lånet förfaller till inkasso. Det gör det först när man är sen med 3 betalningar och man får då ett uppsägningsbrev där man har 1 månad på sig att betala för att komma ikapp. Betalar man inte uppsägningsbrevet så förfaller hela lånet till inkasso och man får då en misskött kredit.
Så trots att jag har två avier hos inkasso sa dom att jag kan vara lugn på den fronten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp