Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Semesterersättning

Om de nu blir så att jag vinner ärendet. Hur mycket kommer jag få skatta på retroaktiv ersättningen isåfall? Säg att dom betalar ut 80tusen, hur många procent ska skattas

Der bör dras en hög engångsskatt på det men det ordnar dig när du deklarerar.

Man får lov att baka in semesterersättningen i lönen, men då måste det stå specificerat ordentligt på lönespecen samt i anställningsavtalet. Eftersom du ändå tänkt avsluta din anställning så tycker jag att du tillsammans med facket ska driva ärendet så att du får din semesterersättning.

Man får lov att baka in semesterersättningen i lönen, men då måste det stå specificerat ordentligt på lönespecen samt i anställningsavtalet. Eftersom du ändå tänkt avsluta din anställning så tycker jag att du tillsammans med facket ska driva ärendet så att du får din semesterersättning.
Jag har pratat med honom nu. Han säger att vi har ett muntligt avtal ang semesterersättning.
Får man ha så?
Även om man har muntligt, så måste de väl stå skrivet på avtalet.

Jag har pratat med honom nu. Han säger att vi har ett muntligt avtal ang semesterersättning.
Får man ha så?

Vad ska det muntliga avtalet vara?

Går inte förhandla bort semesterersättningen. :)

Problemet när en arbetsgivaren bakar in är ju att han får svårt att bevisa att han gjort rätt i detta. Så även om han nu tror att han betalat och har betalat detta så måste han bevisa det.

Kan han inte det så även om han betalt semester ersättning så blir arbetsgivaren tvingad att betala den igen .

Senast ändrad:
Muntligt avtal där han sa att det ingår i lönen?

Då ska din timlön vara 173x1.12 för att han ska göra rätt.

Om han betalt det så har han ju gjort rätt och fel. :)

Får man ha så?
Muntliga avtal kan man ha, men de är oftast helt värdelösa eftersom det inte går att bevisa vad som sagts...

Muntliga avtal kan man ha, men de är oftast helt värdelösa eftersom det inte går att bevisa vad som sagts...
Verkligen sidospår,men jag vill minnas att det enda tillfället som kräver avtal skriftligt är vid fastighetsköp. Allt annat är möjligt att klara ut i samtal. Men bevisa det sen..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp