Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Semesterdagar i cash

Man kan ju spara x antal dagar varje år men inte hur mycket som helst.

Vad händer om man inte plockar ut sina semesterdagar alls? Förlorar man dessa bara?

Hos oss kan man spara max en vecka per år - fem arbetsdagar. Resten måste du ta ut i pengar eller vara ledig.

Hos oss kan man spara max en vecka per år - fem arbetsdagar. Resten måste du ta ut i pengar eller vara ledig.

När du säger måste ta ut i pengar hur menar du? Ber du om pengar eller det sker automatiskt?

Alltså såhär.

Jag har 25 semester dagar.
Är ledig tre veckor i år (tolv dagar).
Då har jag 13 dagar kvar - utav dessa så sparas 5 och resterande åtta får jag automatiskt på lönen i januari elelr februari.

Alltså såhär.

Jag har 25 semester dagar.
Är ledig tre veckor i år (tolv dagar).
Då har jag 13 dagar kvar - utav dessa så sparas 5 och resterande åtta får jag automatiskt på lönen i januari elelr februari.

tack för förklaring!

Dock ska man ju egentligen ta ut minst 20 semesterdagar i ledighet per semesterår. Semesterdagar är inte till för att ta ut i pengar, men det varierar ju förstås från arbetsgivare till arbetsgivare hur dom gör. Men semesterdagar som inte tas ut i semester blir en rätt dyr kostnad för företaget, speciellt i dessa tider är det många arbetsgivare som vill att alla ska ta ut sin ledighet så inte semesterlöneskulden blir så stor.

ett semesterår sträcker sig från 1/4-31/3, vilket är det vanligaste. Men vissa har även sammanfallande semester, vilket är ett kalenderår.

Det beror lite på yrke. Inom försäljning så tappar mitt bolag mer på att ha mig på semester än på att betala ut det i pengar för mig.

Men även vården där ibland en sjuksköterska måste ersättas av ett konsultbolag eller rekryteringsfirma där lönen är den dubbla...

Varierar som sagt.

Jo absolut.

Men grundtanken med semester är ju att man just ska ta semester, alltså vara ledig och vila upp sig.
Inte att spara och ta ut i pengar.

Men är med på vad du menar, men så ska det inte göras.

Hur är det i år, räcker med några få dagar ledigt för långledigt tror jag?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp