Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Selene och lånbolaget tar nu UC över 30000 kr

Någon som lånat hos Selene nyligen och kan bekräfta att ingen UC tas under 30000 kr, eller om det tar UC på alla summor eller ingen UC alls som förut?

Förstår inte varför det jämt blir så många inlägg men sällan något riktigt klart svar...

(Ska höra med dom själv men är ju helg nu och folk som sysslar med ekonomi har väldigt svårt att göra det dom gör på en tisdag på en lördag av någon anledning)

Det beror på att flertalet här inne inte ens vet vad UC är och tror att en kreditupplysning alltid är UC.

Förhoppningsvis vet någon svaret på frågan.

Dom flesta här vet nog vad UC är här men det pratas mest om Lånbolaget och att dom inte står bakom vad som skrivs här...??

Ingen lånar väl av Lånbolaget när Selene är samma sak fast mkt mindre sämre ränta?
Måste vara nåt i lagen som gör att sånna som Selene klonar sig och bara ändrar namn så att folk kan låna mer och kan ta mkt högre ränta för att utnyttja folks desperation.

Chattade med dem nyss och fick till svar att det är slumpmässigt om de tar UC eller soliditet. Blev man ju inte mycke klokare på. Hör av dig om du får något vettigare svar.

Någon som lånat hos Selene nyligen och kan bekräfta att ingen UC tas under 30000 kr, eller om det tar UC på alla summor eller ingen UC alls som förut?

Förstår inte varför det jämt blir så många inlägg men sällan något riktigt klart svar...

(Ska höra med dom själv men är ju helg nu och folk som sysslar med ekonomi har väldigt svårt att göra det dom gör på en tisdag på en lördag av någon anledning)

Japp, fick just samma svar, slumpmässigt oberoende av summan.

Dessutom ansökte jag om 28000 igår, fick avslag idag, men ser varken på minUC.se eller hon MinUpplysning.se att någon upplysning tagits, hoppas verkligen ingen UC togs om det nu är en fördröjning...

Inkomst: 370000, "Mycket Bra" kreditbetyg hos UC 6st förfrågnignar senaste året.

Hade lite panik, så nu istället provade jag höja mitt Ikano lån från 15000 till 62000 och det gick vägen, står skuldbrev kommer inom 2 dagar och direkt registrerades en förfrågan på UC, så antar ingen tog av Selene...phu! Nu jäklar ska ja betala av en massa å aldrig mer låna! Hoppas inget oförutsett händer nu!

Senast ändrad:
Japp, fick just samma svar, slumpmässigt oberoende av summan.

Dessutom ansökte jag om 28000 igår, fick avslag idag, men ser varken på minUC.se eller hon MinUpplysning.se att någon upplysning tagits, hoppas verkligen ingen UC togs om det nu är en fördröjning...

Inkomst: 370000, "Mycket Bra" kreditbetyg hos UC 6st förfrågnignar senaste året.

Hade lite panik, så nu istället provade jag höja mitt Ikano lån från 15000 till 62000 och det gick vägen, står skuldbrev kommer inom 2 dagar och direkt registrerades en förfrågan på UC, så antar ingen tog av Selene...phu! Nu jäklar ska ja betala av en massa å aldrig mer låna! Hoppas inget oförutsett händer nu!
Om du sökte igår och inget syns på minuc.se så är det med största sannolikhet att de inte tagit upplysning via UC. De senaste gångerna jag sökt olika krediter där det tagits UC har jag sett det dagen efter. MinUpplysning.se däremot kan det ta flera dagar innan det syns.
Beroende på orsak till varför Selene avslog din ansökan så är det inte heller säkert de ens tagit en upplysning. För mig nekade de på grund av sina egna regler, och då tog de aldrig någon upplysning, i alla fall ingen som syns.

Ja, ser inget från Selene än men du har säkert rätt Pelle, och att dom avslog beror nog på "underskott av kapital"... hade 80K i uak förra året och 70k året innan. Å har sett många här inne tycka typ 20k e mkt...

Tycker det är märkligt att UC´s kreditbetyg inte verkar påverkas av underskott av kapital, iåfs har ja 1M i bostadslån men med ränta på 2,5% så det är ju inte mkt i underskott.

uc

Fortfarande ingen klarhet i hur de gör sin kreditupplysning?

Jag mejlade kundtjänst, de sa att det är slumpvis vilken typ det blir...

Vore bra attveta om det bara är över 30k en uc tas.

Fortfarande ingen klarhet i hur de gör sin kreditupplysning?

Jag mejlade kundtjänst, de sa att det är slumpvis vilken typ det blir...

Vore bra attveta om det bara är över 30k en uc tas.

Nej det är även under 30.000:- de tar UC så man vet aldrig i förväg.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp