Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sekretess Kronofogden

Hej
Kanske fel tråd men testar ändå om någon vet...
Hade total missat en futtig skatt på en släpvagn och fick häromdagen ett skuldbrev från Kronofogden. Betalade direkt så den är nollad. Men när det är transportstyrelsen så är det ju anmärkning direkt...
Gick panikslagen ut på fogdens hemsida och läste om sekretess. Är det någon som fått det? Hur lång tid tog det innan anmärkningen försvann? Uppfyller ju kraven men är ändå orolig. Äger dessutom ett AB men det ska ju inte spela nån roll för sekretess som jag kunde läsa mig till. Någon som varit med om detta?!

Är det första skulden du har bör den få sekretess.

Är det första skulden du har bör den få sekretess.
Förlåt om jag kapar tråden lite, men jag undrar också om det här med sekretess och allmänna skulder;
Jag skickade in en ny preliminär inkomstdeklaration till Skatteverket då jag i åt inte kommer ha någon inkomst från min arbetsgivare i Norge utan pluggar och får CSN samt jobbar lite i Sverige vid sidan av.
Skatteverket har inte hunnit handlägga detta än och jag hamnade minus på mitt skattekonto, idag såg jag att ärendet gått till KFM och att den står som ”saldo”.
Har förstått att skulden får sekretess om jag betalar den inom avitiden, men jag vill ju helst att Skatteverket ska dra tillbaka sin ”ansökan”. Vet du hur lång tid de har på sig att göra detta? Vad händer om de inte gör det och jag inte betalar inom avitiden (får vänta till nästa CSN för att betala isåfall)? Är det två veckor jag har på mig att betala?
Kan anmärkningen få sekretess även om skulden betalas efter avitiden (har ingen anmärkning sedan tidigare)?

Förlåt för alla frågor, men jag googlar sönder mig utan att få svar på mina frågor

Står det att det gått till kom, så är det skickat dit, tror inte att dem drar tillbaka något. Betalar du inom avitiden så bör det vara lugnt. Gjorde det med min skatteskuld för några år sedan och fick ingen anmärkning.

du kan logga in på kronofogdens sida så ser du om fogden hunnit regga den än. Står isåfall under mina skulder på mina sidor.

Står det att det gått till kom, så är det skickat dit, tror inte att dem drar tillbaka något. Betalar du inom avitiden så bör det vara lugnt. Gjorde det med min skatteskuld för några år sedan och fick ingen anmärkning.

du kan logga in på kronofogdens sida så ser du om fogden hunnit regga den än. Står isåfall under mina skulder på mina sidor.

Skatteskulder hamnar direkt på skuldsaldot, så där ligger den redan. Dock så har jag läst att det inte blir någon anmärkning eller att den iallafall är sekretessbelagd om den betalas inom avitiden.
Dock så menar jag att skulden är fel, då jag inte ska betala den skatten i år (preliminär inkomstskatt) och Skatteverket håller på att handlägga min preliminära inkomstdeklaration. Sen funderar jag också på om skulden kan bli sekretessbelagd trots att jag betalar när avitiden gått ut ( om inte Skatteverket hunnit handlägga klart).

Svårt att säga, Skatteverket har ju inte gjort något fel, så för att vara helt säker betala under avitiden, så får du tillbaka pengarna igen när den preliminära inkomsdek är godkänd.

Men skickar verkligen skatteverket skulden nu till kfm? Man har ju till november på sig att betala restskatt? Gör man inte det brukar det lämnas över till kfm i början på januari?
Anmärkning blir det direkt det hamnar hos kfm. Sen om den kan sekretess markeras vet jag inte.

Men skickar verkligen skatteverket skulden nu till kfm? Man har ju till november på sig att betala restskatt? Gör man inte det brukar det lämnas över till kfm i början på januari?
Anmärkning blir det direkt det hamnar hos kfm. Sen om den kan sekretess markeras vet jag inte.

Det kommer in skattemål varje månadsskifte

Aldrig sett det skatteverket återkallat något av bara vilja, bara pga ändrade deklarationer

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp