Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sekretess Kronofogden

Hej
Kanske fel tråd men testar ändå om någon vet...
Hade total missat en futtig skatt på en släpvagn och fick häromdagen ett skuldbrev från Kronofogden. Betalade direkt så den är nollad. Men när det är transportstyrelsen så är det ju anmärkning direkt...
Gick panikslagen ut på fogdens hemsida och läste om sekretess. Är det någon som fått det? Hur lång tid tog det innan anmärkningen försvann? Uppfyller ju kraven men är ändå orolig. Äger dessutom ett AB men det ska ju inte spela nån roll för sekretess som jag kunde läsa mig till. Någon som varit med om detta?!

Hej
Kanske fel tråd men testar ändå om någon vet...
Hade total missat en futtig skatt på en släpvagn och fick häromdagen ett skuldbrev från Kronofogden. Betalade direkt så den är nollad. Men när det är transportstyrelsen så är det ju anmärkning direkt...
Gick panikslagen ut på fogdens hemsida och läste om sekretess. Är det någon som fått det? Hur lång tid tog det innan anmärkningen försvann? Uppfyller ju kraven men är ändå orolig. Äger dessutom ett AB men det ska ju inte spela nån roll för sekretess som jag kunde läsa mig till. Någon som varit med om detta?!
Ändrade dem inte dem reglerna? Att böter från polis/transportstyrelsen måste man erkänna först med innan det blir anmärkning? Så man får chans att betala först

Jag antar det eftersom det är anmärkning direkt när det är från transportstyrelsen, kommun mm. Skulle handla via qliro nyss och det gick inte...
Hoppas på sekretessen...

Där står det att man måste få påminelae först från kronofogden men du missade kanske den med

Nej, det gäller bara om brevet kommer i retur, dvs att de har fel adress.

Nej, det gäller bara om brevet kommer i retur, dvs att de har fel adress.

Osäker, men har för mig jag fick skuld att betala och att det sedan blev utslag..

Och anmärkning då släppte igenom en bot eftersom den ändå är prioriterad i min utmätning.

Ändrade dem inte dem reglerna? Att böter från polis/transportstyrelsen måste man erkänna först med innan det blir anmärkning? Så man får chans att betala först

Har fått 2 chanser innan det blir kfm

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp