Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

SEB samlingslån

Sökte genom Lendo. Valde SEB. Skuldbrev via post som tog lite tid men det beror nog lite på PostNord också för fick vänta nästan 1 vecka. Skickade tillbaka skuldbrev och pengarna betalades ut ganska fort.
Bara Lendo som ringt och ville sälja försäkring inte ett ljud från SEB.
Dock väldigt lätta att få tag på och svarar fort till skillnad från sevenday där man var nr 4 i kö och fick vänta över 1 timme innan dem svarade när jag ville lösa mitt lån.
Tyvärr höjde dem räntan bara nån vecka efter jag fick lånet men det gör ju alla.

Tog lite tid innan jag kunde logga in och se lånet för var tvungen att registrera mig som ny kund. Provade även att göra en extra amortering på ett par tusen och det gick bra med utan problem

Står uppe i hörnet vilka du ska skicka och ej. Bankens exemplar och kundens exemplar
Tack för svar :) jag såg det senare var för trött igår och tänka klart.
Vågar man nu då när man skickat in det anta att pengarna utbetalas o pusta ut? Eller kan något annat oväntat ske ?

Ber om ursäkt att jag väcker upp en gammal tråd men om någon som lånat från SEB skulle kunna hjälpa mig med vad "identifiera och skicka" innebär i sista steget när man fyller i låneansökan via hemsidan? Är det bankid? Eller ska man ha kopior av körkort/id beredd att maila in?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp