Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

SEB samlingslån

Hej,
Någon som nyligen ansökt om enkla lånet och kan beskriva rutinen? Det står att man inte behöver vara kund i banken och att det kommer ett skuldebrev för underskrift hem i brevlådan. Stämmer det? Är de enkla i övrigt? Mycket ringande? Säljande av försäkring?
Tar tacksamt emot input från er som lånat av SEB.
Följer samma fråga, ansökt och identifierat men inget mer. Inget sms eller ringande ifrån deras sida eller sett skymten ännu ifrån nått skuldebrev.
Så undrar lite här samma att hur ser processen ut efter man accepterat ifrån lendo?

Hej, Det vore snällt om du ville beskriva låneprocessen hos SEB. Står i valet och kvalet om att göra en ansökan där och i trådar kan man läsa att de är relativt enkla i sin process. Hur upplevde du det?
Inget krångel alls egentligen, men tar ju sin lilla extra tid i och med att dem skickar hem skuldebrev på posten och du sedan får skicka tillbaka det.
1. Godkände lånet på Lendo
2. Fick hem skuldebrev på posten
3. Skrev på och skickade tillbaka samma dag
4. Pengarna betalades ut på kontot när dem mottagit skuldebrevet.
Tiden i mellan fick jag ingen bekräftelse på varken mail eller sms om att lånet var godkänt/pengarna betalas ut.

Följer samma fråga, ansökt och identifierat men inget mer. Inget sms eller ringande ifrån deras sida eller sett skymten ännu ifrån nått skuldebrev.
Så undrar lite här samma att hur ser processen ut efter man accepterat ifrån lendo?
För mig så skickade dom det bara, fick ingen bekräftelse eller något sånt heller under tiden. Samma när jag skrivit på och skickat tillbaka, fick ingen bekräftelse då heller om att pengarna betalas ut.

Inget krångel alls egentligen, men tar ju sin lilla extra tid i och med att dem skickar hem skuldebrev på posten och du sedan får skicka tillbaka det.
1. Godkände lånet på Lendo
2. Fick hem skuldebrev på posten
3. Skrev på och skickade tillbaka samma dag
4. Pengarna betalades ut på kontot när dem mottagit skuldebrevet.
Tiden i mellan fick jag ingen bekräftelse på varken mail eller sms om att lånet var godkänt/pengarna betalas ut.
Tack för svar!
Hur många dagar tog det att få hem skuldebrevet i brevlådan?
Ingen komplettering av id eller lönespecar?
Igen försäkringsförsäljning heller?

Är det någon som sökt direkt via SEB s sida?
I sista steget där det står "identifiera", är det då endast bankid eller ska man ha kopior av lönespec till hands?

För mig så skickade dom det bara, fick ingen bekräftelse eller något sånt heller under tiden. Samma när jag skrivit på och skickat tillbaka, fick ingen bekräftelse då heller om att pengarna betalas ut.
Asso aha va skumt o inte få någon bekräftelse men skönt om de bara går igenom man e ju lite nervös när man ej hört något. Men hur snabbt efter skuldbrevet kom de för dig?

Asso aha va skumt o inte få någon bekräftelse men skönt om de bara går igenom man e ju lite nervös när man ej hört något. Men hur snabbt efter skuldbrevet kom de för dig?
Jag godkände lånet en fredag och fick nog hem skuldebrevet på onsdagen. Men sen hade jag pengarna utbetalda på mitt konto på fredagen. Men ja, det var lite nervöst när man inte hörde något faktiskt...

Tack för svar!
Hur många dagar tog det att få hem skuldebrevet i brevlådan?
Ingen komplettering av id eller lönespecar?
Igen försäkringsförsäljning heller?
Signerade lånet en fredag, fick hem skuldebrevet en onsdag och pengarna kom på fredag. Ingen komplettering alls eller försäkringsförsäljning. Identifiera gör du bara med bank-ID. Inget konstigt.

Signerade lånet en fredag, fick hem skuldebrevet en onsdag och pengarna kom på fredag. Ingen komplettering alls eller försäkringsförsäljning. Identifiera gör du bara med bank-ID. Inget konstigt.
Snabb fråga och kanske dum, fick skuldbrevet nu och fick två exemplar av skuld brev samt två av PEP, skickade du tillbaka alla 4 papper eller skall man behålla de själv?

Snabb fråga och kanske dum, fick skuldbrevet nu och fick två exemplar av skuld brev samt två av PEP, skickade du tillbaka alla 4 papper eller skall man behålla de själv?
Står uppe i hörnet vilka du ska skicka och ej. Bankens exemplar och kundens exemplar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp