Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

SEB lån via Advisa

Det gör det inte alls?

Eller du kanske tror att det är ingen skillnad alls på OB-tid och vanlig?
Enligt mig är det STOR skillnad på att jobba 8 timmar vanlig och 8 timmar OB.

Men gör vad ni vill. Det är liksom poängen med diskussionen att vi ska reda ut frågeställningen istället för att bara skicka in lite skit och sen se vad som händer.

Det är inte det jag påstår, självklart är det skillnad på ob eller inte. Bara därför jag har ett extra jobb som anställd på varannan helg med 100% ob. Så sluta med den där tonen.

Samt har själv haft bolån via SEB tidigare innan ja bytte till SBAB sen även privatlån då jag gjorde ansökan på mitt lokala kontor, med lönespecifikarioner som underlag med en heldel OB tillägg.

Samt har själv haft bolån via SEB tidigare innan ja bytte till SBAB sen även privatlån då jag gjorde ansökan på mitt lokala kontor, med lönespecifikarioner som underlag med en heldel OB tillägg.

Ja, skillnaden med dig är ju att du var "anställd på varannan helg med 100% ob".
Du var då kontrakterad att jobba under OB-tid.

Det är inte det jag påstår, självklart är det skillnad på ob eller inte. Bara därför jag har ett extra jobb som anställd på varannan helg med 100% ob. Så sluta med den där tonen.

Du får sluta med den tonen. Jag försöker hjälpa till så att TS inte hamnar i en knivig sits genom att uppge felaktiga uppgifter medan du skriver att TS ska chansa.

Nope, anställd på procent så de kan ändras när som.

Ja det är ju inget en bank kan gå på i alla fall. Det säger sig självt.
I annat fall säger du att hela min 8-5 tjänst som är under vanlig arbetstid kan räknas som OB-tid om jag har jobbat OB innan under den tiden? Sry men.. Det fungerar inte så.

Ja det är ju inget en bank kan gå på i alla fall. Det säger sig självt.
I annat fall säger du att hela min 8-5 tjänst som är under vanlig arbetstid kan räknas som OB-tid om jag har jobbat OB innan under den tiden? Sry men.. Det fungerar inte så.

Säger inget om dig, pratar om egna erfarenheter.

Säger inget om dig, pratar om egna erfarenheter.

Jag vet. Men det jag säger är att det fungerar inte så. Bankerna SKA kolla på vilken tid man är kontrakterad för.
Är man inte schemalagd under OB kan de inte räkna det som OB-lön.

Har kollat noga mina anställningspapper och det står ingenstans om att OB är avtalat, det står bara "rätt till övertidsersättning enligt avtal". Det står inte heller något om mina arbetstider. Men med tanke på jobbets art är det snarare en självklarhet att arbeta OB-tid. För att slippa det, måste man ha starka personliga skäl. Jag tänkte i alla fall göra utskrifter på mitt arbetsschema 12 månader bakåt i tiden och 12 månader framåt för att eventuellt visa för banken att jag går pa fast schema. I värsta fall får de ringa chefen för att få det bekräftat.

Kanske jag överreagerar och oroar mig för mycket, men jag ser nu att det finns fler här på forumet som tänker ungefär likadant. Jag i alla fall litar inte på banker i det avseendet att de kan ändra sig när som helst och börja kräva kompletteringar och även neka lånet trots lånelöfte. Jag försöker utgå ifrån "worst case scenario".

Har pratat med Advisa en gång till och fått det bekräftat att i mitt fall kräver SEB inga kompletteringar. Men vem vet vad som händer på vägen? Å andra sidan kom erbjudandet från SEB sist, kanske de hunnit granska mig ordentligt? Jag tror jag satsar på SEB.

Hur sluta det?

Fick även jag ett bra lånelöfte men är provis säljare och tacka ja, blir lite nojig nu

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp