Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

scam via sms? fruitdate

Detta är inte låne-relaterat, men tänkte kanske nån vet här?
jag fick ett sms där det stod att jag har beställt en prenumeration på Fruitdate pris 99 kr/månad och bekräfta beställning med pinkod....3 sekunder senare kommer ett till sms att jag har gjort det, bekräftat (vilket jag inte gjorde) samt att mitt användarnamn är halva min mail samt ett lösen. Strax efter kommer ett tredje sms att jag startat en prenumeration 24 h gratis på fruitydate.com och att det ska kosta..men att jag kan skriva ett ord för att stoppa det hela---googlade på detta och hitta en flashback om det. En säger scam, en annan säger det kom på hans telefonräkning?!
Livrädd de ska börja dra nu från mitt telefonabonnemang.
Sägas ska även att jag 5-10 min före hade beställt via Dundle och Onebip...är det där de har fått tag på mitt nummer?
Vad ska jag göra, hjälp!

Detta är inte låne-relaterat, men tänkte kanske nån vet här?
jag fick ett sms där det stod att jag har beställt en prenumeration på Fruitdate pris 99 kr/månad och bekräfta beställning med pinkod....3 sekunder senare kommer ett till sms att jag har gjort det, bekräftat (vilket jag inte gjorde) samt att mitt användarnamn är halva min mail samt ett lösen. Strax efter kommer ett tredje sms att jag startat en prenumeration 24 h gratis på fruitydate.com och att det ska kosta..men att jag kan skriva ett ord för att stoppa det hela---googlade på detta och hitta en flashback om det. En säger scam, en annan säger det kom på hans telefonräkning?!
Livrädd de ska börja dra nu från mitt telefonabonnemang.
Sägas ska även att jag 5-10 min före hade beställt via Dundle och Onebip...är det där de har fått tag på mitt nummer?
Vad ska jag göra, hjälp!
Någon som har någon information om detta? Jag har råkat ut för samma sak nu? Hjälp!

Någon som har någon information om detta? Jag har råkat ut för samma sak nu? Hjälp!
jag mailade Telkområdgivarna för hjälp. (arende@telekomradgivarna.se )
De skickade iväg till fruitydate, som nu svarade mig
att en användare med IP xxxx hade initierat tjänsten men att de inte debiterat och att de tog bort kontot.
Så hoppas och tror det löste problemet..,MEN, det IP de uppgav...det var inte mitt! Så vet i 17 om någon hackat och gjort detta i mitt namn/med mitt mobilnummer :/

Låter som en scam de backade på när de blev påkomna

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp