Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Satt mig själv i skiten

Hej!

Jag har satt mig själv i skiten. Återföll nyligen i ett spelberoende och har under kort tid sprungit upp skulder på närapå 100tkr. Totalt uppbär jag cirka 20 tkr per månad och kan inte disponera mer än 10tkr per månad till avbetalningar.

Den här månaden kommer samtliga lån förfalla till betalning. Jag vill därför veta hur benägna följande företag är att bevilja avbetplaner:

Vivus
Onea
Credigo
Easycredit
Credway
Meddelandelån
Risicum
Moneti
Ferratum
Viaconto

Jag är oändligt tacksam för er hjälp.

Vivus och Onea kan du glömma tyvärr, går inte få till nå vettigt med dom....

Credigo/easycredit=Avida
3 mån går med lite tur tjata sig till 6.

Viaconto/risicum=arvato. Lite olika hur folk upplever dem men jag fick en ok plan där.

Meddelande lån=Svea oxå ok att förhandla med.

Ferratum= Sileo. Oxå ok.

Angående Onea och Vivus så måste du låta lånet förfalla för att kunna få en avbetalningsplan. Ingen idé att försöka förhandla med dem innan dess.

Bästa är att ringa och förklara läget ärligt, hos en del bolag kan du tex få betala ett lågt belopp några månader om du är villig att höja beloppet senare. De flesta är även villiga att bevilja anstånd vid enstaka tillfällen. Avida är egentligen de enda som jag aldrig kommit nån vart med.

Lycka till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp